رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از افزایش بی سابقه آمار مبتلایان به کووید۱۹ در فارس خبر داد و گفت: آمار ۲۴ ساعت گذشته استان فارس، نشانگر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در برابر کروناویروس است.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷ 17 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهرزاد لطفی در یکصد و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: در ۲۴ ساعت گذشته و براساس آمار‌های ارسالی از آزمایشگاه‌های تخصصی کووید۱۹ در سطح استان، آمار شناسایی موارد جدید بی سابقه بوده و وضعیت استان را به روز‌های نخست شیوع کروناویروس برگردانده است.

او با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در برابر کروناویروس، افزود: آمار سعودی مبتلایان در فارس، نشان دهنده بی توجهی و جدی نگرفتن دستورات بهداشتی در مقابله با این بیماری است.

روند سعودی مبتلایان در فارس و امکان ایجاد محدودیت‌های جدید


رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هشدار داد: آمار مبتلایان در فارس در مسیر افزایشی است و این امر می‌تواند باعث اجرای دوباره محدودیت‌هایی در زمینه تعطیلی مشاغل شود.

لطفی یادآور شد: آمار مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته از ابتدای شیوع کروناویروس در فارس، بی سابقه بوده و این امر بار بسیار زیادی به سیستم بهداشت و درمان استان وارد می‌کند.

او از آمادگی بیمارستان‌های استان با تمام ظرفیت‌های موجود برای مقابله با بیماری کووید۱۹ خبر داد و بر انجام مراقبت‌های بهداشتی برای کارکنان مراکز درمانی در راستای حفظ سلامت آنان تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد: لازم است کارکنان تمامی دستگاه ها، سازمان ها، ادارات و مراکز ارایه دهنده خدمات، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

همچنین در این نشست، از سوی اعضای ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ دانشگاه، گزارشی در خصوص تجهیزات و امکانات موجود در مراکز درمانی، وسایل حفاظت فردی، تعداد تخت‌های ویژه، آمادگی بیمارستان‌های شیراز، سلامت تیم‌های درمانی، تعداد بیماران بستری، بخش‌های اورژانس، بستری، اتاق عمل و ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و وضعیت انبار دارویی ارایه شد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار