کد خبر: ۸۶۴۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 18 June 2020
 
تابناک/صادق فرضی‌زاده، جوان ۲۱ ساله‌ای که مهر ۹۸ در تمرین دچار ضایعه سنگینی گردید و چندین عضو حساس بدنش از کار افتاد، نسبت به آینده زندگی‌اش امیدوار شده است.
 
 

به گزارش خبرورزشی، صادق فرضی‌زاده وزنه‌بردار جوان گیلانی که در سطح کشور هم عنوان‌هایی دارد‌، در مهر ماه پارسال پس از تمرین دچار ضایعه نخاعی شد و با مشکل‌های متعدد از جمله بی‌حس شدن کامل دست و پا، عفونت ریه و نداشتن قدرت تکلم مواجه گردید. فرضی‌زاده در هفته‌های اخیر شرایط سخت‌تری داشته و رسانه‌ها و پیشکسوتان ورزش گیلان نگران حالش هستند. تلاش‌هایی البته برای بهبود وضعیت جسمی فرضی‌زاده انجام شد. تا این که چند هفته قبل دکتر محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نامه‌ای برای دکتر ارسلان سالاری فرستاد و از او خواست که هزینه‌های درمان صادق فرضی‌زاده را برآورد و به سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت اعلام کند. این اقدام دکتر نوبخت البته بی‌سابقه نیست و در گذشته هم تعدادی از ورزشکاران، فدراسیون‌ها و به خصوص تیم‌های ورزشی که با شکایت بازیکنان خارجی از سوی فیفا تهدید به کسر امتیاز و سقوط به رده‌های پایین‌تر شده بودند، مورد حمایت مالی قرار گرفتند و خطرسقوط جدی را از سر گذراندند. اعلام کمک برای درمان فرضی‌زاده آن هم در شرایط اوج بیماری کووید-۱۹ نشان داد که در سخت‌ترین شرایط نیز نباید نجات جان جوانی را که آینده درخشانی در وزنه برداری را نوید می‌داد، فراموش کرد و دکتر نوبخت یک بار دیگر این واقعیت را به اثبات رساند.

منتظر اعلام نظر پرفسور سمیعی
مریم بخشی مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان در همین مورد خبرهای تازه‌ای را اعلام کرد. او گفت که دکتر نوبخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان از هزینه درمان فرضی‌زاده را هم قبول کرده و اکنون حتی شرایط برای اعزام او به آلمان و عمل جراحی‌اش توسط پرفسور سمیعی فراهم شده است. اداره ورزش و جوانان گیلان در حد توان مالی و اختیارات خود با همکاری هیئت پزشکی و هیئت بدنسازی استان مبلغی به فرضی‌زاده کمک کرده و قرار است پرونده پزشکی او به آلمان برای پرفسور سمیعی فرستاده شود و در صورت صلاحدید ایشان، وزنه‌بردار جوان استان‌مان را به آلمان اعزام کنیم. مریم بخشی اضافه کرد: دکتر یوسف‌زاده رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی گیلان که شاگرد پرفسور سمیعی بوده، شخصا فرضی‌زاده را معاینه کرده و پیگیر درمان او است و دکتر سالاری رییس فعلی این دانشگاه هم در تلاش برای حل مشکلات وزنه‌بردار جوان گیلانی است.

افزایش امیدواری ها در گیلان
با صحبت‌های مریم بخشی به نظر می‌رسد که باید امیدوار بود تا اعزام و عمل جراحی وزنه بردار ۲۱ ساله‌ای که کارشناسان از او به عنوان قهرمان آینده جهان نام می‌بردند، توسط پرفسور سمیعی در آلمان انجام شود. مسئله اصلی در این موارد، هزینه زیاد درمان و مشکل مالی است. اما دکتر نوبخت در اوج بیماری کووید-۱۹ برای رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نامه نوشت و اعلام کرد که سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه درمان صادق فرضی‌زاده را تقبل می‌کند و به این ترتیب جوان ۲۱ ساله‌ای که مهر ۹۸ در تمرین دچار ضایعه سنگینی گردید و چندین عضو حساس بدنش از کار افتاد، نسبت به آینده زندگی‌اش امیدوار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار