کد خبر: ۸۶۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱ 20 June 2020
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه روحانیون نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا بهداشت روح و روان جامعه دارند گفت: روحانیون در ۱۲۰ روستای گیلان با کمترین حمایت، بالاترین خدمات فرهنگی و تبلیغی را انجام‌ می‌دهند.
 

 

تابناک/به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز (شنبه، ۳۱ خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهارکرد: سازمان تبلیغات اسلامی یکی از سازمان های مهم و ارزشی در تبلیغ دین اسلام و نظارت بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی و مقابله با هجمه‌های دشمنان محسوب می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه شبکه‌های مردم‌نهاد دینی، هیئت‌های مذهبی و موسسات قرآنی، فرهنگی در کنار این سازمان مشغول فعالیت هستند گفت: این نهادها مهمترین شبکه‌ها و سمن‌های مردم‌نهاد هستند که بدون هیچ ادعایی در کنار این سازمان به ترویج فرهنگ دینی و اسلامی می‌پردازند.

 

حجت الاسلام مهدوی اذعان کرد: نظارت، هدایت و حمایت از جمله اهداف این سازمان برای تشکل‌های مردم نهاد تحت پوشش محسوب می‌شود.

 

*سازمان تبلیعات اسلامی کمترین بودجه را دریافت می‌کند

وی با تاکید بر اینکه حمایت از این موسسات و شبکه‌های مردمی، مذهبی و قرآنی نیازمند اعتبارات ویژه است افزود: امیدواریم مسئولان ارشد استانی و کشوری در تخصیص اعتبارات به سازمان تبلیغات اسلامی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: سازمان تبلیعات اسلامی کمترین بودجه را نسبت به دیگر دستگاه‌های اجرایی دریافت می‌کند در حالیکه فعالیت در حوزه رسالت این سازمان نیازمند اعتبارات و نگاه ویژه است.


وی خاطرنشان کرد: رصد و مقابله هوشمندانه با تهاجمات فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان از دیگر رسالت‌های این سازمان شمرده می‌شود.


حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ روحانی در روستاهای گیلان مستقر هستند گفت: در برگزاری کارگاه‌های بصیرت‌افزایی، جلسات توجیهی و ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در روستاها با کمبود اعتبارات مواجه هستیم.

 

*روحانیون با حداقل حقوق در روستاها در حال فعالیت هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه روحانیون با حداقل حقوق در روستاها در حال فعالیت هستند افزود: دریافت حقوقی روحانیون با توجه به شرایط سخت اقتصادی زیبنده این قشر توانمند نبوده و ارائه خدمات رسانی فرهنگی و اجتماعی را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.

 

وی اضافه کرد: یک روحانی روستا علاوه بر برپایی نماز جماعت به جذب و تربیت جوانان منطقه و ارائه خدمات اجتماعی با رویکرد جهادی می‌پردازد و با وجود فعالیت‌های گسترده، یک سوم حقوق یک معلم را هم دریافت نمی‌کند.


حجت‌الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه اعتبارات اختصاصی و مصوب این سازمان را بزرگ‌نمایی نکنید افزود: واقعیت‌ها بیان شود زیرا با بزرگ‌نمایی های بی‌جهت فضای روانی نامطلوب بین مردم و فعالین این حوزه ایجاد می‌شود.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام برای جذب جوانان و ایجاد موانع فکری و اخلاقی اعتبارات بسیاری هزینه می‌کنند.


وی اضافه کرد: با وجود این تهدیدات، روحانیون فعالیت‌ها و مجاهدت‌های گسترده‌ای برای حفظ، حراست، امنیت و بهداشت روانی و معنوی آحاد جامعه انجام می‌دهند.

 

حجت الاسلام مهدوی با تاکید بر اینکه مبلغان دینی و هیئت‌های مذهبی بایستی مورد حمایت ویژه قرار گیرند تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان با توجه به آسیب های اجتماعی بین جوانان و خانواده‌ها بایستی با سازمان تبلیغات اسلامی در ایجاد بهداشت و سلامت روان و آرامش روحی و روانی تعامل گسترده‌ای داشته باشد.

 

*شناسایی ۹۷۰ هیئت مذهبی در گیلان

وی با تاکید بر اینکه روحانیون  در ۱۲۰ روستا با کمترین حمایت، بالاترین خدمات فرهنگی و تبلیغی را انجام‌می دهند اذعان کرد: ۹۷۰ هیئت مذهبی در گیلان شناسایی شده است که از این مجموع ۲۴۵ هیئت در دوران بحران کروناویروس فعالیت اقتصادی و بهداشتی را به نیازمندان ارائه داده‌اند.

 
حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۵۹۸ مداح فعال شناسایی و  به ثبت رسیده‌اند گفت: ساماندهی نیروی انسانی، برپایی کارگاه‌های آموزشی برای اقشار تاثیرگذار چون ائمه جماعت مساجد و روحانیون مبلغ و مسئولین هیئت‌‌های مذهبی در تشریح گام دوم انقلاب، اعزام مبلغ، فعالیت‌های فرهنگی در سواحل استان طی سال گذشته با برگزاری جنگ‌های شادی و تبلیغ چهره به چهره توسط روحانیون، تشکیل کاروان بین المللی احباب الامهدی در اربعین حسینی سال گذشته و اعزام روحانیون آشنا به زبان‌های خارجی به این کاروان طی امسال که طرح ابتکاری گیلان بود، از دیگر فعالیت‌های این سازمان شمرده می‌شود.

 

*فعالیت  ۶۳تشکل قرآنی در بحران کرونا ویروس

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به بحران کروناویروس و فعالیت‌های گسترده سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون اشاره و اظهارکرد: روحانیون با استقرار در بیمارستان‌ها فعالیت‌های چشم‌گیر و بی‌نظیری در بحران کرونا ویروس در کنار کادر درمان  داشتند.


وی اضافه کرد: در این بحران، منابع مالی بسیاری از مرکز جذب شده و بین گروه‌های جهادی، تشکل‌ها و نهادهای مردمی جهت ارایه خدمات ارایه شد.


مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر  ۶۵ خانه عالم در گیلان احداث شده است خاطرنشان کرد:  ۱۴ باب خانه عالم  نیز در دست ساخت است.


وی اضافه کرد:  ۱۹۵ خانه قرآنی شهری و روستایی در گیلان فعال است که از این مجموع  ۶۳تشکل قرآنی در بحران کرونا ویروس فعال بودند .

 

حجت الاسلام مهدوی به ارائه مدرک عالیه به محافظان قرآن اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۱۴۵ نفر از حافظان ۱۰ و ۲۰ و ۳۰ جز مدرک فوق دیپلم ، لیسانس و فوق لیسانس و دکتر را دریافت کرده اند.


 وی از برگزاری آزمون برای دریافت مدرک عالیه حافظان قرآن خبر داد و  تصریح کرد:  ۲۹ تیر ماه امسال حافظان ۱۰ جز با بالا در این آزمون شرکت کرده و پس از دریافت نمره حد نصاب مدرک عالیه دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار