مالک باشگاه تراکتور تبریز گفت: آقایان پیشنهاد بنده و حمیداوی را نمی‌پذیرند چرا که در این صورت، ساختار و تشکیلاتی که برای تبلیغات محیطی تعیین کردند به هوا می‌رود و خیلی‌ها از نان خوردن می‌افتند.
کد خبر: ۸۶۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 21 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا زنوزی در مورد درآمد داخلی باشگاه تراکتور تبریز، اظهار داشت: باشگاه تراکتور امسال از فدراسیون فوتبال 350 میلیون تومان درآمد داشت. رقمی که شاید هزینه تیم در چند دیدار داخلی باشد.

زنوزی در خصوص تماس تلفنی با دبیرکل فدراسیون فوتبال، گفت: مهدی محمدنبی طی تماس تلفنی از بنده درخواست کرد که نماینده خود را به فدراسیون فوتبال بفرستم ولی در پاسخ به او اعلام کردم که این کار را نمی‌کنم چون تیم‌های خصوصی مشکلی بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارند و حرف ما، حرف سایر باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یکی است و درخواست کردم که جلسه‌ای با حضور تمامی مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری و دسته یکی برگزار کنند. آقایان پس از این پاسخ، اعلام کردند که با زنوزی تماس نگرفتیم. لااقل مردانه روی حرفتان بمانید. مگر خود شما این موضوع را رسانه‌ای نکرده بودید؟

مالک باشگاه تراکتور در خصوص پیشنهاد پرداخت 85 میلیارد تومان برای تبلیغات محیطی لیگ برتر، گفت: آقایان این پیشنهاد بنده و فرهادحمیداوی را نمی‌پذیرند چرا که در این صورت، ساختار و تشکیلاتی که برای آن مبلغ تعیین کردند به هوا می‌رود و خیلی‌ها از نان خوردن می‌افتند.

وی در خصوص نامه امروز باشگاه‌های خصوصی به فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: طی نامه‌ای مواردی را مطرح کرده و درخواست کردیم به ما ضمانت داده و یا جلسه‌ای با حضور مدیران عامل تمامی باشگاه‌های فوتبال برگزار کنند. در غیر این صورت، درخواستمان را به فیفا و AFC ارسال خواهیم کرد.

زنوزی در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توان پروتکل‌های بهداشتی لیگ‌های معتبر اروپایی را در ایران اجرا کرد، گفت: این سوال را از یک کودک پنج ساله هم بپرسید، می‌گوید نمی‌توانیم رعایت کنیم. دلیل اینکه امروز نمی‌توانیم مسابقات را برگزار کنیم، همان قرارداد خیلی کم تبلیغات محیطی لیگ برتر بوده که سهمی به تیم‌ها نمی‌رسد و آن را هم قبلا دریافت کرده‌اند. کسانی باید سقوط کرده و کنار بروند که این قرارداد را ارزان منعقد کرده‌‌اند. 80 میلیارد تومان را چه‌کار کرده‌اید؟ می‌خواهم به عنوان ذینفع، طی نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور، درخواست بررسی حساب‌های فدراسیون فوتبال را بدهم.

وی در مورد اینکه تحت چه شرایطی حاضر به بازی در لیگ برتر هستند، عنوان کرد: من و دوستانم نظرمان بر این است که برای عواقب ناشی از بازی کردن در چنین شرایطی تضمین دهند و یا اینکه طی جلسه‌ای با حضور مدیران باشگاه‌‌های لیگ برتری و دسته یکی، به تصمیم مشترک برسند و اگر قرار بر بازی باشد، همه صورت ‌جلسه را امضا کنند، در این صورت هزینه مادی و معنوی ناشی از بازی کردن را برعهده می‌گیریم. متاسفانه اکنون دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند. کسانی که نه از هزینه‌ی تصمیم‌شان خبر دارند و نه از جنبه فوتبالی آن، مغر و پاهای این جوانان، سرمایه‌های کشورمان هستند. چرا باید آنان را به خطر بی‌اندازیم؟

زنوزی در گفتگوی رادیویی، با تاکید بر اینکه فوتبال در دنیا یک صنعت است، اظهار داشت: فوتبال در ایران بیشتر جنبه سرگرمی و نشاط دارد. اسم لیگ را هم به دروغ "لیگ حرفه‌ای برتر" نوشته‌ایم. اگر فوتبال در کشورمان نیز یک صنعت بود، باعث می‌شد که چرخ‌های آن خود به خود بچرخد و حتی هزینه‌های سرسام‌آور کرونا را هم پرداخت کند. فوتبال در اروپا صنعت است و به همین دلیل می‌توانند هزینه‌های متحمل شده را پرداخت کنند. مدیران فدراسیون نتوانستند فوتبال را از نظر اقتصادی و فوتبالی ارتقا دهند و حتی آن را زمین هم زده‌اند. کارخانه محل درآمد است ولی فوتبال مانند کارخانه نیست و نباید آن را با سایر بخش ها مثل کارخانجات و مراکز خدماتی مقایسه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار