کد خبر: ۸۶۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳ 21 June 2020

 

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از تسریع در فرآیند عملیات احداث مسیر راه آهن میان مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت خبر داد و گفت: این پروژه تا سال ۱۴۰۰ مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مسیر ریلی مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

محمد ولی روزبهان در گفت‌‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تسریع در فرآیند پروژه‌های زیرساختی نظیر عملیات احداث مسیر راه آهن میان مجتمع بندری کاسپین و ایستگاه پیربازار رشت را مورد تأکید قرار داد و با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی پیگیر این طرح‌ها است اظهار داشت: این پروژه تا سال 1400 مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به دیگر پروژه‌های زیرساختی که از سوی این سازمان در مدت اخیر مورد توجه قرار گرفته است اشاره کرد و بیان داشت: تسریع در تکمیل 2 پست اسکله باقیمانده در حال احداث از سوی بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین از جمله این پروژه‌های بسیار مهم محسوب می‌شود.

روزبهان با تأکید بر اینکه با تکمیل این 2 پست اسکله مجموع اسکله‌های قابل بهره‌برداری در مجتمع بزرگ بندری کاسپین به 5 پست اسکله ارتقاء پیدا می‌کند ابراز داشت: در بررسی عملکرد منطقه آزاد انزلی به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید توجه داشته باشیم که سال 98 و چند ماه ابتدایی سال 99 دوران پر فراز و نشیبی برای اقتصاد ملی و جهانی بود.

وی با اشاره به اینکه در سال 98 مشکلات ناشی از تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ملی بیشتر شده و از زمستان 98 تاکنون نیز جهان درگیر تبعات مخرب اپیدمی کرونا است عنوان کرد: با تمام این احوالات و اتفاقات عوامل خارجی منجر به اهمال یا جلوگیری از پیگیری برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در سال گذشته و سال 99 نشد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از همراهی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سخن گفت و عنوان کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی توانست تهدیدات پیش رو را با تلاش مضاعف و هم‌افزایی تبدیل به فرصتی به منظور توسعه اقتصادی و افزایش شاخص‌های جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی کند که اتفاق بسیار بزرگی است.

روزبهان دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی را در حوزه‌ها و بخش‌های دیگر نیز برشمرد و گفت: سازمان منطقه آزاد انزلی در این مدت برگزاری نشست‌های تخصصی با مدیران دولتی و بخش خصوصی کشورهای منطقه به منظور عملیاتی‌سازی توافقات و تفاهمنامه‌های منعقده میان سازمان و نهادهای مزبور را در دستور کار خود قرار داد. 

وی حضور فعال در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی کشورمان با کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، ارمنستان و هند را مورد توجه قرار داد و افزود: زمستان سال قبل با ترانزیت نخستین محموله ارسالی در کریدور شمال - جنوب گام نخست در مسیر فعال‌سازی مسیر تجاری مزبور از طریق انتقال کالا میان هندوستان و روسیه برداشته شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه در حوزه رونق تولید این سازمان خدمات، تسهیلات تشویقی و حمایتی گسترده و متنوعی را به سرمایه‌گذاران خود در حوزه‌های مختلف ارائه کرد اظهار داشت: فعال‌سازی و خروج از رکود حدود 70 واحد تولیدی - صنعتی راکد از جمله ثمرات اقدامات این سازمان است.

روزبهان از بهره‌برداری چندین واحد تولیدی صنعتی و صادراتی، افزایش حضور شرکت‌های دانش بنیان داخلی به منظور تجاری‌سازی و صادرات محصولات تولیدی به بازارهای کشورهای حاشیه دریای خزر خبر داد و ابراز داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا سازمان منطقه آزاد انزلی در این حوزه‌ هم وارد عمل شد و اقدامات گسترده‌ای انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد انزلی تاکنون برنامه‌هایی را جهت کاستن از اثرات و تبعات منفی شیوع ویروس کرونا به مرحله اجرا درآورده است خاطرنشان کرد: این سازمان با اجرای بسته‌های حمایتی، تشویقی و استمهال مطالبات خود گام‌های مؤثری را در کاهش مشکلات واحدهای تولیدی و خدماتی برداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار