کد خبر: ۸۶۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹ 22 June 2020

 

گروه استان‌ها- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: ممنوعیت صادرات برخی کالاها که با هدف تنظیم بازار داخلی انجام می‌شود فعالان اقتصادی را دچار مشکل می‌کند.



 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه: ممنوعیت صادرات برخی کالاها فعالان اقتصادی را دچار مشکل می‌کند

هادی تیزهوش‌تابان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی 6 بند مورد توجه قرار گرفته است که باید با برنامه‌ریزی زمینه تحقق آن‌ها فراهم شود اظهار داشت: تصمیماتی نظیر ممنوعیت صادرات برخی کالاها که با هدف تنظیم بازار داخلی انجام می‌شود فعالان اقتصادی را دچار مشکل می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه بحث تسهیل صادرات را از جمله بندها و مواد مندرج در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و بیان داشت: اعطای مشوق‌های لازم برای تولیدکنندگان، تجار و فعالان اقتصادی در کنار ثبات رویه‌ قوانین و دستورالعمل‌هایی که صادر می‌شود در توسعه اقتصادی نقشی مهم برعهده دارد.

تیزهوش‌تابان سرمایه‌گذاری در بخش تجارت خارجی به ویژه با هدف صادرات را از جمله نیازهای اساسی کشورمان تلقی کرد و با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به این مقوله توجه خاصی دارد عنوان کرد: بخش خصوصی در استانی نظیر گیلان بر حسب رسالت و وظیفه‌ای که بر عهده دارد در راستای توسعه صادرات فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید

وی رفع مشکلات مختلف فعالان اقتصادی در امر صادرات را به ویژه در استان گیلان به عنوان یک اولویت خواستار شد و تصریح کرد: مشکلاتی که گاهی در بحث ارز و انتقال آن ایجاد می‌شود از جمله دغدغه‌هایی است که فعالان اقتصادی کشور از جمله گیلان با آن مواجه هستند و انتظار داریم موانع اشاره شده به نوعی رفع شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان برگزاری جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان به ریاست استاندار را بسیار اثربخش تلقی کرد و اظهار داشت: در این جلسات تمام دستگاه‌ها حضور دارند و سعی می‌کنیم با پیش کشیدن مهم‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه گیلان شرایط بسیار خوبی برای صادرات کالا به کشور روسیه دارد خاطرنشان کرد: طبق آمارها بیشترین ارتباطات تجاری گیلان جهت صادرات با کشور روسیه شکل گرفته البته در حوزه اتحادیه اوراسیا نیز تعاملات اقتصادی خوبی بین گیلان و کشورهای عضو شکل گرفته است.

تیزهوش تابان سابقه و قدمت تجارت گیلان با کشور روسیه را بیش از 200 سال ذکر کرد و با اشاره به اینکه باید این ارتباطات تقویت شود ابراز داشت: اگر زمینه و مقدمات کار در بخش اتحادیه گمرکی اوراسیا سریع‌تر فراهم شود می‌توانیم از دولت روسیه و سایر اعضاء اوراسیا امتیازات ویژه‌ای در بخش تعرفه‌ها بگیریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان انعقاد پیمان گمرکی اوراسیا بین 5 کشور روسیه، بلاروس، قرقیزستان، ارمنستان و قزاقستان را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: پیوستن کشورمان به این پیمان‌نامه بین‌المللی به طور یقین می‌تواند برای تجارت ایران و کشورهای ذکر شده بسیار سودمند باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار