نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: نقش های برجسته شهید چمران در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر است.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵ 22 June 2020


به گزارش تابناک مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت مصطفی چمران در اراک افزود: امروز ملت ایران و بسیاری از ملت های مسلمان به شهید چمران افتخار می کنند.
وی با اشاره به اینکه شهید دکتر مصطفی چمران فداکار در راه حق بود یاد آورشد: به معنای واقعی کلمه حبیب الله بود که نعمت بزرگی در انقلاب اسلامی محسوب می شوند.
امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه امروز هرچقدر از ویژگی های برجسته شهید چمران بگوییم کم است، افزود: مردمی بودن، ساده زیستی، مخلص، مجاهد و انقلابی از ویژگی‌های برجسته شهید چمران است که البته مقام اصلی شهید چمران در عالم ملکوت مشخص می‌شود.
دری نجف‌آبادی ادامه داد: شهید چمران زندگی مجاهدانِ خود را از سال ها قبل از انقلاب شروع کرد و این مجاهدت ها در عرصه های مختلف نمود داشت و این شهید بزرگ در عرصه های مختلف سیاسی، بین المللی، دفاعی، نظامی و فرهنگی نقش های بسیار برجسته ای داشته است.
وی با اشاره به اینکه چاپ اسکناس و توزیع پول چیزی جز تورم و رشد نقدینگی نخواهد داشت و امروز باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم گفت: جهش تولید عزت و سربلندی ایران اسلامی را به دنبال دارد و باید به سمت الگو شدن برای دنیای اسلام حرکت کنیم.
وی اظهارداشت: ولایت‌فقیه یک نعمت بزرگ الهی است که خداوند به ملت ایران و به واسطه انقلاب اسلامی هدیه داده است که در طول انقلاب اسلامی ولایت‌فقیه همواره راهگشای مشکلات بوده و امروز باید قدر این نعمت بزرگ و ارزشمند را بیشتر بدانیم.
دری نجف‌آبادی افزود: مقام معظم رهبری بعد از حضرت امام(ره) همواره راه و آرمان‌های امام را با قوت ادامه داده اند و بسیاری از اهداف انقلاب را به تحقق رساندند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه جامعه روحانیت و دانشگاه ها در برابر شهدا بسیار مسئولیت سنگینی دارند ادامه داد: بخش های مختلف دانشگاهی و حوزوی از جمله علمی،فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید بیشتر برای تحقق آرمان های شهدا تلاش داشته باشند چراکه حوزه ها و دانشگاه ها مرزبانان اصلی انقلاب اسلامی محسوب می شوند.
دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه امروز راه قطع وابستگی ها و اصلاح اقتصاد کشور یک ضرورت است که باید به آن توجه شود گفت: تحول در امر بهره وری یک ضرورت مهم است که دانشگاه ها، بنگاه های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان باید در این خصوص برنامه های عملیاتی داشته باشند و برای تحول عظیم در بهره وری نقش آفرینی کنند.
وی ادامه داد: حذف چهار صفر از پول ملی مبارزه با معلول است و مشکلی از اقتصاد کشور را حل نمی کندو امروز چاره اندیشی برای نقدینگی و تورم باید در دستور کار قرار بگیرد که تولید راهکار واقعی آن است.
امام جمعه اراک با اشاره به اینکه رشد نقدینگی در کشور مشکلی را حل نمی کند گفت: شرکت های دانش بنیان باید برای مشکل نقدینگی راهکاری بیندیشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: امروز یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری عدم خام فروشی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی است که در همین راستا چندین سال است شعار سال مزین به مسائل اقتصادی است.
وی اضافه کرد: نامگذاری سال جهش تولید یک دوراندیشی حکیمانه توسط مقام معظم رهبری بود که همه باید همت کنیم و آن را به تحقق برسانیم و این نیازمنددعزم و اراده همگانی است.
دری نجف آبادی با اشاره به اینکه چاپ اسکناس و توزیع پول چیزی جز تورم و رشد نقدینگی نخواهد داشت و امروز باید نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنیم یادآورشد: جهش تولید عزت و سربلندی ایران اسلامی را به دنبال دارد و باید به سمت الگو شدن برای دنیای اسلام حرکت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار