در توئیتر انجام شد؛
وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی به زبان فارسی در توئیتر، تلاش کرد تا با فرافکنی درباره شیوع کرونا در ایران و مطرح کردن موضوع کمک های ادعایی واشنگتن اقدام به فریبکاری و عوام فریبی کند.
کد خبر: ۸۶۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 23 June 2020

 

 

فرافکنی آمریکا درباره شیوع کرونا در ایران و تلاش برای عوام فریبی

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، در حالی که کشمکش میان ایران، اروپا و آمریکا درباره موضوعاتی همچون برجام و تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ادامه دارد و دسیسه‌های کاخ سفید موجب شده تا ایران به حقوق مسلم خود در توافق هسته‌ای نرسد، وزارت خارجه آمریکا در حساب کاربری فارسی خود در توئیتر، پیامی را با هدف تحت تاثیر قراردادن افراد ساده لوح منتشر کرده است.

این کشور در حالی که به دلیل بی کفایتی دولت ترامپ بیشترین آمار قربانیان کرونا در جهان را دارد روند مقابله با این بیماری را در ایران زیر سوال برده است.

وزارت خارجه آمریکا در حساب کاربری فارسی خود در توئیتر با اشاره به افزایش دوباره موارد ابتلا به کووید -۱۹ در ایران، تهران را متهم به دروغ‌پراکنی و زندانی کردن روزنامه‌نگاران افشاگر کرده و ادعا کرده که پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه واشنگتن هنوز روی میز است.

توئیتر وزارت خارجه آمریکا به فارسی بامداد امروز سوم تیر ماه در پیامی مدعی شده است: مهار یک همه‌گیری جهانی نیاز به شفافیت تمام کشورها دارد. با این وجود، ایران با انتشار اطلاعات نادرست، دروغ‌پراکنی در مورد تعداد واقعی مبتلایان و مرگ و میر و زندانی کردن روزنامه‌نگاران راه چین را در پی گرفته است».

اشاره این توئیت به یک مدیر کانال تلگرامی است که اخیراً به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» زندانی شده‌است.

در توئیتر وزارت خارجه ایالات متحده همچنین گفته شده «ایران باید آمار و ارقام کامل را برای آگاهی مردم از تهدید واقعی این بیماری منتشر می‌کرد. در عوض، تصمیم گرفت تا تقصیر را بر گردن تحریم‌هایی بیندازد که هیچ وقت صنعت پزشکی را مورد هدف قرار نداده‌اند. پیام ما به حکومت با مردم ایران مشترک است: دست از سرزنش جهان برای بی‌کفایتی خود برداشته و به ایرانیانی که رنج می‌برند کمک کنید. پیشنهاد کمک‌های بشردوستانه ما هنوز روی میز است».

به گزارش مهر، آمریکا در حالی روند مقابله با کرونا در ایران را زیر سوال برده که خود این کشور بیشترین آمار مبتلا و قربانی را در خصوص کرونا دارد و بی کفایتی دولت ترامپ در مقابله با این بیماری موجب شده تا انتقادات زیادی متوجه کاخ سفید شود.

برچسب ها: ایران ، امریکا ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار