کد خبر: ۸۶۶۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ 23 June 2020
 

تابناک/مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گیلان از اجرایی شدن ۶ طرح با عنوان طرح تحقیقی ترویج کشاورزی در هشت شهرستان گیلان خبر داد.

اجرای ۶ طرح تحقیقی ترویج کشاورزی در 8 شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید منشی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید یافته‌های موجود در حوزه کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار دهیم، اظهار کرد: در سال جدید ۶ طرح با عنوان طرح تحقیقی ترویجی در استان گیلان اجرایی شده و یافته‌های آن در اختیار کشاورزان قرار داده می‌شود.

وی با اشاره به اهداف اجرای طرح تحقیقی ترویجی گفت: این طرح در راستای تحقق برنامه‌های مدیریت دانش و ترویج و انتقال‌یافته‌های تحقیقی به کشاورزان در قالب همکاری مشترک و مستمر بخش‌های ترویج، انجام می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه طرح تحقیق ترویجی در حوزه باغی و زراعی انجام می‌شود، افزود: ۱۴ طرح تحقیقی ترویجی با ۶ عنوان در حوزه زراعی و باغی در هشت شهرستان استان گیلان اجرایی می‌شود.

منشی‌زاده اجرای طرح تحقیقی ترویجی را در قالب سه حوزه برنج، راتون و زیتون دانست و بیان کرد: این طرح‌ها برای ۳ محصول برنج، راتون و زیتون با عناوین «ارزیابی لاین‌های جدید برنج D۳، V۴، TH۳ و SA۶»،  «تأثیر زمان آبیاری و کود نیتروژن و عملکرد کشت دوم راتون» و «بررسی کارایی ترکیبات بازدارنده تخم‌ریزی مگس میوه زیتون» در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، انزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، فومن، لنگرود در حال اجرا است.

وی‌ با تأکید بر همکاری سازمان جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌ها برای اجرای طرح تحقیقی ترویجی تصریح کرد: برای اجرایی شدن هر طرحی باید تمامی نهادها با یکی دیگر همکاری لازم را داشته باشند به همین دلیل طرح‌های مربوط به برنج با همکاری موسسه تحقیقات برنج و طرح محصول راتون و زیتون با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و با حضور کارشناسان انجام می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گیلان از دستور کار اجرای درست طرح تحقیق و ترویج با حضور مستمر محققین خبر داد و بیان کرد: نظارت بر اجرای درست طرح‌ها از طریق حضور مستمر محققین و کارشناسان مجری طرح  در سطوح پهنه‌های تولیدی در دستور کار ترویج و موسسه و مرکز تحقیقاتی مرتبط می‌باشد تا با همه ظرفیت موجود بتوانیم در جهت افزایش آگاهی و دانش کشاورزان که منجر به تغییر رفتار حرفه‌ای آن‌ها و نهایت کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمدشان می‌شود، گام‌های مؤثری برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار