رکود ۴.۹درصدی درپیش است
صندوق بین‌المللی پول یک بار دیگر پیش‌بینی خود برای اقتصاد جهانی را کاهش داد و هشدار داد که با تلاش دولت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا وضعیت بدهی جهانی رو به وخامت خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۶۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱ 25 June 2020

 

 

IMF باردیگر پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی جهان را کاهش داد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صندوق بین‌المللی پول یک بار دیگر پیش‌بینی خود برای اقتصاد جهانی را کاهش داد و هشدار داد که با تلاش دولت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا وضعیت اعتبارات عمومی به شدت رو به وخامت گذاشته است.

صندوق بین‌المللی پول در چشم‌انداز اقتصادی جدید خود اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کند اقتصاد جهانی در سال جاری با رکودی ۴.۹ درصدی روبرو شود که این نسبت به پیش‌بینی قبلی رکود ۳ درصدی که در ماه آوریل انجام شده بود خیلی بدتر شده است.

صندوق همچنین پیش‌بینی ریکاوری اقتصادی خود در سال ۲۰۲۱ را هم کاهش داد و پیش‌بینی کرد که در سال آینده اقتصاد جهانی ۵.۴ درصد رشد کند، در حالی که قبلاً در ماه آوریل این میزان ۵.۸ درصد پیش‌بینی شده بود.

آی‌ام‌اف در توضیح کاهش‌های انجام شده در پیش‌بینی‌های خود اعلام کرد: به نظر می‌رسد محدودیت‌های قرنطینه‌ای مقابله با ویروس کرونا در طول نیمه دوم سال پابرجا بمانند و تولید و زنجیره‌های تأمین از این موضوع آسیب ببینند.

آی‌ام‌اف هشدار داد: سطح بدهی جهانی امسال از ۱۰۰ درصد تولید ناخالص داخلی بالاتر خواهد رفت.

همچنین در این چشم‌انداز تخمین زده شد که کاهش ساعات

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار