کد خبر: ۸۶۷۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸ 25 June 2020

 بی توجهی به بخش خصوصی باعث بحران اقتصادی موجود است

تابناک/ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل ایجاد بحران اقتصادی موجود در جامعه، بی توجهی به بخش خصوصی و ظرفیت های آن است.

جبار کوچکی نژاد روز پنجشنبه بهنگام افتتاح کارگاه خراطی یکی از مراکز ترک اعتیاد در سنگر رشت اظهار کرد: بخش خصوصی در همه زمینه ها تلاش می کند و قابلیت های زیادی هم دارد که می توان گره گشای مسائل شود اما از سوی مسئولان خیلی مورد توجه نیست.

وی افزود: از سویی بخش دولتی با بخش خصوصی رقابت می کند که باید در راستای اصلاح این تفکر گام برداشته شود و شرایط حضور گسترده بخش خصوصی را در بخش های مختلفی همانند خدماتی ، اقتصاد، صنعت، فرهنگی و  غیره با حمایت و پشتیبانی بخش دولتی فراهم کنیم.

وی تصریح کرد : از جمله حوزه هایی که توان بخش خصوصی می تواند نقش موثری ایفا کند در حوزه اجتماعی و آسیبهاست چنانکه در زمینه ترک اعتیاد و کاهش ناهنجاری ها و آسیبهای ناشی از آن از ظرفیت بخش خصوصی می تواند به کمک آمده و راهگشا باشد.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح بخش های کارگاهی این مرکز ترک اعتیاد شهر سنگر بیان کرد: علاوه بر درمان باید چاره ای اندیشید تا افراد بهبود یافته بتوانند در این مراکز مشغول بکار شوند ضمن آنکه باید مشکلات موجود این مرکز نیز برطرف شود تا برای اهالی این منطقه مشکلی ایجاد نشود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نیز در آغازبکار  این کارگاه اظهار کرد: برنامه های مختلفی در بخش های مبارزه و حوزه های فرهنگی و پیشگیری انجام شده و در دست اجراست ضمن آنکه در حوزه درمان و اشتغال به کار بهبودیافتگان هم اقداماتی انجام می شود.

علی باقری افزود: یکی از این اقدامات ایجاد مرکز درمانی دولتی ماده ۱۶ است که یک مورد آن در منطقه لاکان رشت با ظرفیت ۵۰ نفر فعالیت می کند که با همکاری بهزیستی گیلان، ظرفیت این مرکز به ۲۵۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی بیان کرد: البته برای موفقیت کامل در بحش مبارزه با مواد مخدر مردم نیز باید همدوش با نظام در این بخش ها فعالیت کنند که حضور بخش خصوصی نیز با ایجاد مراکز ترک اعتیاد و همچنین اشتغال بکار بهبودیافتگان می تواند بسیار موثر و مفید باشد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان نیز در افتتاح کارگاه خراطی این مرکز ترک اعتیاد بیان کرد: هم اینک ۶۵ کمپ اقامتی وجود دارد که حداقل ۲ هزار نفر به طور همزمان می توانند از آن استفاده کرده و تمامی مسایل بهداشتی در این مراکز رعایت می شود.

حسین نحوی نژاد افزود: با توجه به رعایت پروتکل های اجتماعی در مراکر ترک اعتیاد، آمار کرونا در این مراکز بسیار کمتر از میانگین جامعه است که این امر نشان دهنده حساسیت مسئولان و مدیران این مراکز و نیز مسئولان بهداشتی است.

وی ابراز امیدواری کرد : با کمک همه مسئولان به خصوص نمایندگان مجلس بتوان مشکلات و معضلات موجود را در جامعه به خصوص در بخش مبارزه با مواد مخدر را برطرف کرده تا شاهد کاهش ناهنجاری ها در جامعه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار