چلسی امشب موفق شد در استمفوردبریج با نتیجه 2-1 منچسترسیتی را شکست بدهد و به این ترتیب، قهرمانی لیورپول در رقابت های این فصل لیگ برتر قطعی شد.
کد خبر: ۸۶۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۶ 26 June 2020

شاگردان پپ گواردیولا که در دو فصل گذشته عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده بودند، نتوانستند این فصل از عنوان قهرمانی شان دفاع کنند و با شکست در دیدار امشب، به طور رسمی جام را تقدیم قرمزهای مرسی ساید کردند.

لیورپول که فصل قبل تنها با یک امتیاز اختلاف، کورس قهرمانی را به منچسترسیتی واگذار کرده بود، این فصل با اقتدار و در فاصله 7 هفته به پایان رقابت ها، قهرمانی اش را قطعی کرد. به این ترتیب، انتظار طرفداران این تیم برای قهرمانی در سطح اول فوتبال انگلیس بعد از 30 سال به پایان رسید.

منچسترسیتی بازی را بهتر آغاز کرد و در دقایق ابتدایی کاملا توپ و میدان را در اختیار داشت و در مقابل، بازیکنان چلسی با تمام نفرات در حال دفاع بودند. در دقیقه 6، روی همکاری کایل واکر و کوین دی بروین، این برناردو سیلوا بود که می توانست دروازه میزبان را باز کند اما ضربه نه چندان محکم این ستاره پرتغالی، دقیقا به جایی رفت که کپا آریسابالاگا حضور داشت.

پس از آن بازی متعادل تر شد اما باز هم این سیتی بود که موقعیت های بیشتری روی دروازه حریف ایجاد می کرد. در دقیقه 12، ارسال خطرناک دی بروین و ضربه سر برناردو سیلوا، می توانست یک موقعیت خوب برای آیمریک لاپورت ایجاد کند اما پیش از اینکه مدافع پیش تاخته سیتی از این فرصت استفاده کند، کپا توپ را جمع کرد.

یک دقیقه بعد، چلسی اولین موقعیتش در این دیدار را روی حرکت پولیشیچ ایجاد کرد اما ارسال او که با ضربه میسون مونت همراه شد را گوندوگان با حضور به موقع به بیرون زد. در دقیقه 15، دفع توپ اشتباه کپا، یک موقعیت بسیار خوب نصیب برناردو سیلوا کرد اما حضور به موقع رودیگر، دروازه چلسی را بسته نگه داشت.

حملات سیتی ادامه داشت و در دقیقه 18، روی یک ارسال، فرناندینیو صاحب بهترین موقعیت بازی شد اما واکنش عالی کپا، باز هم دروازه میزبان را نجات داد. بازی به همین ترتیب ادامه داشت و حملات سیتی، با ضدحملات چلسی پاسخ داده می شد تا اینکه در دقیقه 36، روی اشتباه مندی در میانه زمین، چلسی به گل اول بازی رسید.

مدافع چپ سیتی که در زمین حریف صاحب توپ شده بود، در پاس دادن آن به گوندوگان دچار اشتباه شد و پولیشیچ به تنها یک ضدحمله خطرناک را ترتیب داد و در نهایت با ضربه ای دقیق، ادرسون را مغلوب کرد.

 

 

 

 

سیتی خیلی سریع به این گل واکنش نشان داد و چیزی نمانده بود که ریاض محرز در دقیقه 39، گل تساوی را به ثمر برساند اما ضربه او از بالای دروازه کپا به بیرون رفت. در دقایق پایانی نیمه اول اتفاق خاصی رخ نداد و این نیمه با همان یک گل به سود آبی ها به پایان رسید.

نیمه دوم هم سیتی بهتر آغاز کرد و خیلی زود به گل تساوی رسید. در دقیقه 55، روی یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه چلسی بود که کوین دی بروین با یک ضربه دیدنی، دروازه حریف را باز کرد.

 

 

چیزی نمانده بود که سیتی در دقیقه 57 روی یک ضد حمله، پیش بیفتد اما ضربه استرلینگ در موقعیت تک به تک با کپا، به تیر دروازه برخورد کرد.

حملات دو تیم ادامه داشت و در دقیقه 63، روی دفع توپ ناقص ادرسون، میسون مونت می توانست چلسی را پیش بیندازد اما ضربه ستاره جوان آبی ها به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد، استرلینگ بار دیگر این فرصت را داشت تا دروازه چلسی را باز کند اما بار دیگر ضربه او راهی چهارچوب دروازه میزبان پیدا نکرد.

در دقیقه 71، پولیشیچ می توانست گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند اما در حالی که او ادرسون را هم پشت سر گذاشت اما حضور به موقع کایل واکر، دروازه سیتی را نجات داد. حملات چلسی ادامه پیدا کرد و این تیم در دقیقه 78 صاحب یک ضربه پنالتی شد.

در حالی که ادرسون روی زمین افتاده بود و تامی آبراهام به راحتی می توانست دروازه را باز کند، فرناندینیو توپ را با دست زد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد. ضمن اینکه ستاره برزیلی سیتی را هم اخراج کرد. ویلیان پشت ضربه قرار گرفت و کار را تمام کرد تا چلسی 2-1 پیش بیفتد.

سیتی با یک بازیکن کمتر، تلاش چندانی برای جبران گل نکرد و در مقابل این بازیکنان چلسی بودند که می توانستند در وقت های تلف شده بازی، به گل سوم برسند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با برتری 2-1 چلسی به پایان رسید.

منبع:ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار