مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: بخشی از فاضلاب خاکستری ناشی از فرآیندهای شستشو در استان وارد کانال جمع آوری آب‌های سطحی می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 30 June 2020

به گزارش «تابناک البرز» ذوالفقار مهدی زاده با اشاره به اینکه ۲۲ درصد استان البرز تحت پوشش شبکه فاضلاب است، اظهار کرد: میانگین کشوری در این خصوص ۴۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز در حوزه پوشش دهی شبکه فاضلاب ۱۴ درصد نسبت به میانگین کشوری عقب است، گفت: نمی‌توانیم کل شهر کرج را تحت پوشش خدمات دفع فاضلاب قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز ضمن ابراز تأسف از اینکه بخشی از فاضلاب خاکستری که ناشی از فرآیندهای شستشو، خشک‌شویی و استحمام است در برخی از نقاظ شهری استان وارد نهر و کانال جمع آوری آب‌های سطحی می‌شود، گفت: این مهم فقط در استان البرز رخ نمی‌دهد بلکه ۵۵ درصد کشور این شرایط را تجربه می‌کنند.

مهدی زاده عنوان کرد: گاهی پساب‌های صنعتی و کارگاهی محیط پیرامون محدوده‌های مسکونی نیز به کانال‌های سطحی اضافه می‌شود که در این خصوص نهادهای نظارتی مسئول باید تذکرات لازم را بدهند تا واحدهای مذکور سپتیک برای هدایت پساب به داخل کانال‌های سطحی را اجرایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه خدمات فاضلاب گران قیمت بوده و این در روند اجرای آن در نقاط مختلف شهری تأثیرگذار است، گفت: به عنوان نمونه در استان البرز هزینه کرد انجام خدمات فاضلاب برای شهری مانند محمد شهر حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اشاره به اینکه در خصوص استفاده از پساب‌ها برای تزریق به اراضی کشاورزی باید محدودیت‌هایی ایجاد شود، گفت: استفاده از این پساب‌ها برای آبیاری محصولات کشاورزی که استفاده از ریشه و برگ آن به عنوان مواد غذایی و خوراکی کاربرد دارد، باید قطع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار