دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: از همه دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز پای کار باشند.
کد خبر: ۸۶۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 01 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،شهرام کرمی در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که امروز (یازدهم تیر) برگزار شد، با اشاره به معضل ساخت و سازهای غیرمجاز در کرمانشاه، اظهار کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز تنها یک مشکل فنی نیست، بلکه مشکلی در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و اجتماعی است.

وی تصریح کرد: بسیاری از افرادی که اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند، هدفشان فقط داشتن یک سرپناه نیست و بیشتر به فکر منافع اقتصادی سرشاری هستند که از طریق این کار بدست می‌آورند.

دادستان کرمانشاه باتاکید بر لزوم ورود همه دستگاه‌های ذیربط برای مقابله با این سودجویان، افزود: در کنار اقداماتی که درحوزه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌گیرد، باید در بحث پیشگیری هم به عنوان یک رکن اصلی برنامه‌هایی در دستورکار قرار گیرد، چرا که پیشگیری بسیار کم هزینه‌تر از مقابله با تخلف است.

وی تصریح کرد: هرچند در ماجرای فوت مرحوم آسیه پناهی رفتارهای انجام شده را مورد تایید قرار نمی‌دهیم و معتقدیم اشتباهاتی انجام گرفت، اما این مسئله را هم باید مدنظر داشته باشیم که در هر مجموعه فنی و تخصصی ممکن است تخلفاتی انجام شود که البته تخلف مربوط به شخص و نه کل مجموعه است.

کرمی تاکید کرد: انتظار داریم ماجرای فوت مرحوم آسیه پناهی خللی به اراده شهرداری برای برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز وارد نکند و کماکان به برخورد با متخلفین در این حوزه ادامه دهند. ما نیز حمایت‌های قضایی لازم را از آنها خواهیم داشت، البته اگر تخلفی حین انجام وظیفه انجام شود، برخورد می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: باتوجه به اینکه بخشی از زمین‌هایی که در شهر کرمانشاه توسط سودجویان تصرف می‌شود، مربوط به نهادهایی مانند اوقاف و مسکن و شهرسازی است، از این دستگاه‌ها می‌خواهیم خودشان هم برای حفظ املاکشان پای کار باشند و اطراف آنها را دیوار کشی کنند.

دادستان کرمانشاه همچنین از شهرداری خواست به منظور جلوگیری از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز و پیشگیری از وقوع برخی تخلفات در معاملات املاک حاشیه شهر کرمانشاه، کمربند شهری را مشخص کند.

وی در پایان یادآورشد: دستگاه‌های خدمات رسان هم مکلف هستند از دادن انشعابات به واحدهایی که غیرمجاز ساخته شده‌اند، خودداری کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار