رضا نقدی:
به گزارش تابناک سمنان: ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مهارت محور با تربیت نیروی کار ماهر و چیره دست همراه با پنجه‌های کارآمد است
کد خبر: ۸۷۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 06 July 2020
دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشگاهی مهارت محور با هدف تربیت نیروی کار ماهر است
 
رضا نقدی صبح دوشنبه در دیدار با مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه آمار اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۶۳ درصد است، ابراز داشت: درواقع این دانشگاه می‌کوشد تا با فراگیری مهارت دانشجویان را به سمت پرورش نیروی کار ماهر سوق دهد.
ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت:: جمعیت دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۱۸۰ هزار دانشجو در تمامی استان‌های کشور و در ۱۷۶ دانشکده در سطح کشور بوده و این دانشگاه دارای ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد می‌باشد
وی با اشاره به وجود ۲۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در کشور خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود.
رضا نقدی آمار اشتغال فارغ التحصیلان این دانشگاه را بیش از ۶۳ درصد دانست و گفت:: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان در ۴ دانشکده با ۴ هزار دانشجو رسالت و ماموریت خود را دنبال می‌کند.
نقدی همچنین اضافه کرد: آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.
ریاست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در ادامه یادآور شد: ۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.
نقدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاهها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.
رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: دانشگاه فنی وحرفه‌ای دولتی و تحصیل در مراکز این دانشگاه علمی رایگان است و در سال جدید مجوز اخذ رشته‌های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنر‌های تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است.
در ادامه این دیدار مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای در زمینه اشتغال را تحسین بر انگیز و ستودنی دانست و بر لزوم ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه‌ای، آموزش و پرورش و صنعت تاکید کرد و گفت: در صورت ارتباط این ۳ مجموعه شاهد پیشرفت‌های چشمگیری خواهیم بود.
قاسم شریفی توجه به دانشگاه فنی و حرفه‌ای را ضروری دانست و گفت:: آمار اشتغال بیش از ۶۳ درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به ۹۰ درصدی را داراست.
ایشان دانشگاه فنی و حرفه‌ای را یکی از ارکان شورای اشتغال استان‌ها دانست و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار