استاندار کرمانشاه گفت: حدود ۴۰۰ الی ۴۵۰ نفر جانباز در استان درخواست‌های برای رسیدگی به وضعیت پرونده جانبازی را به بنیاد ارائه کردند و انتظار داریم به دلیل احتمال تشدید بیماری این عزیزان و قرار داشتن در نوبت بررسی با مساعدت و پیگیری معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امکان تحقق خواسته‌های مجاهدان فداکار فراهم شود.
کد خبر: ۸۷۱۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 06 July 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازپايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ هوشنگ بازوند در جلسه امضاي تفاهم نامه تامين زمين و ساخت 5 هزار واحد مسكن ايثارگران كه با حضور سعيد اوحدي معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اظهار داشت: اين اولين سفر آقاي اوحدي پس از تصدي معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران است لذا از عنايت ايشان كه كرمانشاه را انتخاب كرده اند، تقدير و تشكر مي كنيم.

وي بيان داشت: امروز رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران به استاني قدم گذاشتند كه 10 هزار شهيد والامقام تقديم جمهوري اسلامي كرده و كرمانشاه، استاني است كه جنگ در آن آغاز و همچنين خاتمه يافت و بر اين اساس همه به نوعي به خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران عزيز استان بدهكار هستيم و تلاش در جهت حل مشكلات اين عزيزان اقدامي ارزشمند محسوب مي شود.

مقام عالي استان با اشاره به تصميم بنياد شهيد و امور ايثارگران براي ساخت 20 هزار واحد مسكن در كشور، اين تصميم را اقدامي بسيار اثربخش و مهم عنوان كرد و گفت: مشكل حل مسكن جانبازان بسيار مهم است كه بايد از رئيس محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران در توجه به ساخت مسكن براي ايثارگران در استان كرمانشاه براي ساخت بيش از 5 هزار واحد تقدير و تشكر كنيم.

وي با بيان اينكه براي ساخت اين تعداد واحد مسكن براي ايثارگران در كشور پيشتاز هستيم، ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه منعقده بين استان كرمانشاه و بنياد شهيد و امور ايثارگران 5 هزار واحد مسكن در استان كرمانشاه ساخته مي شود و ما بزودي با تشكيل كارگروهي تمام مقدمات اجراي اين موضوع را فراهم خواهيم ساخت.

استاندار كرمانشاه همچنين گفت: حدود 400 الي 450 نفر جانباز در استان داريم كه به دنبال افزايش درصد جانبازي هستند و با توجه به اينكه اين افراد در نوبت هستند و بيماري اين افراد نيز تشديد مي شود لذا اين افراد نيازمند مساعدت و پيگيري هستند و از معاون محترم رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور مي خواهيم كه نسبت به افزايش درصدي اين تعداد جانباز در استان اقدمات و مساعدت هاي لازم را مورد پيگيري قرار دهند.

بازوند در ادامه به مشكلات استان از جمله بيكاري اشاره كرد و افزود: عليرغم اينكه طي دو سال گذشته اقدامات خوبي براي كاهش نرخ بيكاري استان انجام شده اما اين استان همچنان با مشكل بيكاري روبرو است و براي كاهش بيشتر نرخ بيكاري به 20 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري در سال نياز داريم و از طرفي خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران عزيز هم با اين مشكل بيكاري مواجه هستند لذا از بنياد شهيد و امور ايثارگران كشور درخواست داريم كه سقف تسهيلات اشتغالزايي در استان را افزايش دهند.

نماينده عالي دولت در استان همچنين بيان داشت: دولت محترم حدود 75 هزار ميليارد تومان بابت جبران خسارت ناشي از كرونا به واحدهاي توليدي، اشتغال و خدمات از طريق تسهيلات بانكي اختصاص داده است لذا اگر امكان دارد از رئيس محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران مي خواهيم پيگيري كنند كه حدود 5 هزار ميليارد تومان از اين مبلغ به جامعه ايثارگري اختصاص پيدا كند.

استاندار كرمانشاه همچنين خواستار پيگيري لازم براي اعطاي حق مناطق جنگي و مطالبات ايثارگران به استان كرمانشاه شد.

وي ادامه داد: با توجه به اينكه بعضي از جانبازان و خانواده هاي معظم شهدا در بحث كرونا دچار خسارت شدند لذا با توجه به كهولت سن بعضي از اين عزيزان ضروري است كه يك كمك و تسهيلاتي در راستاي پيشگيري به اين افراد اختصاص پيدا كند.

وي در پايان با اشاره به تصميمات اتخاذ شده براي ساخت بيش از 5 هزار واحد در استان گفت: بزودي يك كميته اجرايي با مسئوليت معاونت عمراني استانداري تشكيل خواهيم داد و ساخت اين تعداد واحد مسكوني در استان با توجه به مشكلات مسكن جامعه ايثارگري آن را بصورت ويژه مورد پيگيري قرار خواهيم داد تا اجراي كار هر چه سريعتر پس از تعيين و تكليف زمين هر چه سريعتر شروع شود.

شايان ذكر است در اين جلسه تفاهم‌نامه تامین زمین و ساخت پنج هزار واحد مسکونی برای ایثارگران استان کرمانشاه به امضای سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه رسید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار