فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران تاکید کرد
فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، در ارتباط با استفاده از ماسک در جهت کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 07 July 2020

 

 

استفاده از ماسک نباید ایمنی کاذب ایجاد کند/مهم ترین توصیه به مردم

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، علی رضا زالی، با بیان اینکه هنوز آنالیز دقیقی درباره میزان استفاده از ماسک توسط شهروندان انجام نشده است، گفت: همکاران ما در سطح شهر در حال ارزیابی میزان استفاده از ماسک هستند اما مطالعات اولیه حاکی از آن است که پس از پیمان رسمی روز گذشته اقبال بیشتری نسبت به استفاده از ماسک به ویژه در محیط‌های اجتماعی دیده شده است.

وی ادامه داد: طبیعتاً این موضوع به همراهی شهروندان مرتبط است و نکته مهم، استمرار و ادامه فاصله گذاری اجتماعی است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، یادآور شد: در بحث فاصله گذاری اجتماعی اگرچه در روزهای آغازین میزان رعایت به ۶۹ درصد رسیده بود تدریجاً به دلیل عدم رعایت پروتکل‌ها این میزان به ۱۱ درصد تقلیل یافت.

وی ادامه داد: درباره ماسک نیز این راهبرد زمانی نتیجه بخش می‌شود که استفاده از ماسک استمرار یابد و به عنوان یک رفتار عمومی برای کاهش خطر مورد توجه قرار داشته باشد.

زالی تاکید کرد: ما چاره‌ای جز استفاده از ماسک نداریم زیرا عدم استفاده از آن می‌تواند به شدت احتمال ابتلاء را افزایش دهد.

وی با اشاره به نتایج یک مقاله علمی بین المللی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین محل‌های انتقال کرونا مکان‌های مسقف است و با توجه به فصل گرما یکی از توصیه‌های جدی ما به افراد حضور بیشتر در فضاهای باز نسبت به مکان‌های مسقف است.

زالی تاکید کرد: البته باید بدانیم زدن‌ماسک تمامی مسئله را حل نمی‌کند بلکه ممکن است در افراد یک ایمنی کاذب نیز ایجاد کند.

وی یادآور شد: ماسک فقط یک بخش از راهبرد حفاظتی در برابر ویروس است و شستشوی دست‌ها و اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع همچنان باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع : مهر

برچسب ها: کرونا ، تهران ، ماسک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار