گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر:
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرد که حمله پهپادی ارتش آمریکا در عراق که به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ۹ نفر دیگر منجر شد، ناقض قوانین بین‌الملل است.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 07 July 2020

 

 

جنایت آمریکا در ترور «سردار سلیمانی» ناقض قوانین بین‌الملل بود

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از روزنامه اسرائیلی حمودیه؛ «اگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشری تصریح کرد که «ایالات متحده در توجیه حمله خود به کاروان حامل سردار سلیمانی در هنگام خروج از فرودگاه بغداد، نتوانسته است شواهد و ادله کافی مبنی بر [خطر] حمله قریب الوقوع یا حتمی به منافع [آمریکا] ارائه کند».

کالامارد در گزارش خود ضمن اشاره به این نکته که حمله تروریستی مزبور ناقض منشور سازمان ملل متحد است، خواستار پاسخگویی [دولت‌ها] در قبال کشتار هدفمند توسط پهپادهای مسلح و همچنین تنظیم گسترده قوانین مربوط به تسلیحات شد.

کالامارد به عنوان بازپرس ویژه و مستقل به خبرگزاری رویترز گفت: «جهان در دوران حساسی به سر می برد… شورای امنیت دست به هیچ‌گونه اقدامی نزده و جامعه بین‌المللی، از روی میل یا کراهت، سکوت اختیار کرده است».

شایان ذکر است که اگنس کالامارد قرار است روز پنج شنبه یافته‌های خود را به شورای حقوق بشر ارائه دهد تا اعضای این شورا در مورد اتخاذ اقدام لازم بحث و گفتگو کنند. این در حالی است که ایالات متحده دو سال پیش از عضویت این شورا کناره‌گیری کرده است.

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار