بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی روزانه علاوه بر ابتلای دهها نفر، تعداد ی از هموطنان نیز جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 07 July 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،بیماری کرونا که امروزه بسیاری از شهروندان کشورهای مختلف را درگیر خود کرده است در ایران نیز با وجود شیب کاهشی، طی یک ماه گذشته دوباره افزایشی شده است.

 در این میان آذربایجان‌غربی نیز که طی ۲ ماه نخست شیوع، در ردیف استان‌های با وضعیت مناسب قرار داشت  از اواسط خرداد اوج گرفت و در جمع استان‌های با بیشترین میزان ابتلا و حتی مرگ و میر قرار گرفت.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ظرفیت بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و آیت‌الله طالقانی ارومیه پر شده که نشان‌دهنده وضعیت بسیار نامناسب در این استان در شیوع بیماری کروناست.

 دکتر جواد آقازاده افزود: با پر شدن این ظرفیت، بیمارستان سوم ارومیه برای مداوای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: روند ابتلا و فوت بیماران در آذربایجان‌غربی و ارومیه رو به افزایش بوده و حجم قابل توجهی از افراد در آی‌سی‌یو بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: بهترین راه برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، شستن دست ها، زدن ماسک  و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است.

این در حالی است که طبق مشاهدات  وضعیت پیشگیری از بیماری و استفاده از ماسک در اماکن عمومی آذربایجان غربی رضایت بخش نیست و به ویژه اصناف و کسبه، استفاده از ماسک را جدی نگرفته اند.

11 شهرستان از ۱۷ شهرستان در آذربایجان غربی در مناطق شمالی و جنوبی به ویژه شهر ارومیه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و مردم باید رعایت موارد ایمنی را به طور کامل در دستور کار قرار دهند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، این شهرها شامل ارومیه، اشنویه، بوکان، پیرانشهر، تکاب، سردشت، سلماس، مهاباد، میاندوآب، نقده و خوی هستند.

همچنین ۶ شهرستان دیگر شامل ماکو، چالدران، چایپاره، شوط، شاهین‌دژ و پلدشت در آذربایجان غربی نیز در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند.
آذربایجان غربی ۱۷ شهرستان، ۴۶ شهر و بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار