مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: توسعه زیرساختهای فرهنگی یکی از اولویت های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.
کد خبر: ۸۷۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 07 July 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری اظهار کرد:  توسعه زیرساختهای فرهنگی یکی از اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است  و بر اساس این سیاست، در استان ایلام تلاش شده تا با جلب حمایت فرمانداران و دستگاه های حمایتی مانند بنیاد علوی و برکت، چندین کتابخانه مطابق استانداردهای تعریف شده در نقاط مختلف بویژه مناطق کمتر توسعه یافته تاسیس و به بهره‌برداری رسند.

وی گفت: با مطالعات انجام گرفته، نیاز مردم شهر ارکواز و مناطق حومه آن به یک باب کتابخانه دیگر احساس شد که خوشبختانه با حمایت فرماندار، شهرداری و شورای شهر و همچنین با تامین اعتبار آن از جانب بنیاد علوی و شرکت اسکان ایران، این امر محقق شد و امروز شاهد مراسم کلنگ زنی آن می‌باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، با تقدیر از پیگیریهای مستمر اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ملکشاهی، ابراز امیدواری کرد در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات اجرایی این کتابخانه انجام گیرد و آماده افتتاح و بهره برداری شود.

«محمد تاسمه» فرماندار شهرستان ملکشاهی، نیز با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رفع محرومیتهای این شهرستان، اظهار کرد: با رایزنیها و پیگیریهای فراوان، شهرستان ملکشاهی به عنوان پایلوت جهت رفع محرومیت زدایی، از سوی بنیاد مستضعفعان انقلاب اسلامی انتخاب شد و جهت تحقق اهداف این پروژه مهم برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است و براساس برنامه پیش بینی شده، مراحل اجرایی آن طی می شود.

وی گفت:  مردم ملکشاهی شهدای گرانقدری تقدیم نظام و ملت عزیز ایران نموده اند و همه ما به عنوان مسئولین وظیفه داریم با تلاش شبانه روزی جهت خدمت به مردم راه پر افتخار این عزیزان را ادامه دهیم.

تاسمه با اشاره به ابعاد و گستره طرح خدمات رسانی به شهرستان ملکشاهی به عنوان شهرستان پایلوت رفع محرومیت، اظهار کرد: توسعه همه جانبه، روح حاکم بر این طرح است و صرفا به جنبه خاصی توجه نشده است بلکه خوشبختانه بویژه در زمینه های آموزشی و فرهنگی طرح های خوبی دیده شده است که اطمینان دارم با اجرای آنها، شاهد تحولی اساسی در این شهرستان خواهیم بود.

«ابراهیم ناصری» رئیس شرکت اسکان ایران در شهرستان ملکشاهی، با اشاره به وضعیت این پروژه گفتند: کتابخانه ارکواز ملکشاهی با مساحت ۱۲۰ متر مربع در زمینی که شهرداری اهدا نموده است، با مدیریت و هزینه بنیاد علوی و شرکت اسکان ایران و با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان تاسیس خواهد شد همچنین شرکت ورزرد به عنوان پیمانکار این طرح، بازه زمانی ۴ ماهه را برای انجام عملیات عمرانی آن پیش بینی کرده است./ع

 

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار