در پی شیوع کرونا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با اشاره به همه عوامل موجود جهت افزایش فلز زرد گفت: رکوردزنی اونس طلا و تقاضای سرمایه گذاران جهانی در خرید این فلز زرد در پی تشدید شیوع کرونا و همچنین افزایش نرخ ارز در بازار داخلی در صعود قیمت طلا انکارناپذیر است و در حال حاضر هیچ گونه خرید و فروش طلای ساخته شده (مصنوعات طلا) در بازار انجام نمی شود.
کد خبر: ۸۷۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ 08 July 2020

هوشنگ شیشه بران با تحلیل بازار جهانی طلا، اظهار کرد: در حالی که نگرانی ها از افزایش موارد ابتلا به کرونا و امیدها به اقدامات محرک اقتصادی بیشتر از سوی فدرال رزرو آمریکا موجب افزایش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز در نزدیکی بالاترین رقم بیش از ۸ سال گذشته باقی ماند.

وی افزود: امروز چهارشنبه ۱۸ تیر ماه قیمت هر اونس طلا با رکورد شکنی نسبت به هشت سال پیش به ۱۸۰۱ دلار رسید.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه درحالی که آمارهای صنعتی نشان می دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا افزایش یافته و پیش بینی شده که تولید نفت این کشور در سال ۲۰۲۰ کمتر از حد انتظار کاهش یابد، قیمت نفت روز چهارشنبه شاهد کاهش بود، گفت: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶ سنت معادل ۰.۱۴ درصد کاهش به ۴۳ دلار و ۲ سنت رسید، همچنین قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اوت نیز امروز با ۷ سنت معادل ۰.۱۷ درصد افت به ۴۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشتر شاخص‌های بورسی مهم جهانی قرمزپوش شدند، اظهار کرد: امروز ارزش دلار به جز پوند در مقابل تمام ارزهای مهم دیگر جهانی بالا رفت.

نایب رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین اظهار کرد: در جلسه ستاد اقتصادی دولت که روز گذشته (سه‌شنبه) برگزار شد، برخی از مباحث حمایتی در زمینه بورس از سوی رئیس‌جمهوری مطرح شد که در صورت اجرای هر یک از آنها با تحت شعاع قرار گرفتن سطح گسترده‌ای از معاملات این بازار، برگی جدید از تاریخ بورس رقم زده خواهد شد.

شیشه بران همچنین با بیان اینکه روند صعودی بازار سرمایه امروز هم ادامه یافت، اظهار کرد: امروز چهارشنبه شاخص بورس بیش از ۵۰۰۰ واحد افزایش یافت که این صعود نسبت به روزهای قبل کمی آرام گرفته بود.

وی با بیان اینکه معاملات بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۵۴۴۷ واحد صعود رقم یک میلیون و ۷۵۲ هزار واحد را ثبت کرد، گفت: این در حالیست که شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن ۴۴۵۴ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۷۸ هزار و ۵۴۶ واحد ایستاد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر نوسانات قابل توجهی داشته است، گفت: طبق آخرین آمار از بازار طلا و سکه، هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه در بین معامله‌گران بازار تهران با قیمت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد و ۵۵۰ هزار تومان از سقوط روز دوشنبه را جبران کرد.

وی یادآور شد: سکه روز دوشنبه شدیدترین افت روزانه را طی ۲۰ ماه اخیر رقم زد، سپس در روز گذشته (سه شنبه) همزمان با تغییر مسیر دلار بار دیگر به کانال ۱۰ میلیون تومان بازگشت.

شیشه بران با بیان اینکه امروز نرخ ارز در صرافی ملی با افزایش مواجه شد و قیمت دلار نسبت به دیروز تا لحظه تنظیم این خبر ۴۵۰ تومان افزایش یافت و بهای دلار به ۲۲ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، افزود: این صرافی‌ها همچنین دلار را از مردم با قیمت ۲۲ هزار تومان خریداری می‌کنند. قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی ۲۴ هزار ۴۰۰ تومان اعلام شد و قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی درباره صحبت های امروز رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت، گفت: رئیس جمهور اعلام کرد که صادرکنندگان ارز باید طی سه ماه ارز خود را به کشور وارد کنند، در غیر این صورت هر وقت ارز را وارد کند بانک مرکزی موظف است به نرخ زمان سر رسید  آن را بخرد و دیگر حق ندارد در سامانه نیما ارز خود را به قیمت روز بفروشد.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با بازگشت ارز صادرکنندگان قیمت دلار به ثبات برسد.

وی با بیان اینکه معاملات مصنوعات طلا در بازار اصفهان به صفر رسیده است، تصریح کرد: در حال حاضر هیچ گونه خرید و فروش طلای ساخته شده در بازار انجام نمی شود و نوسانات قیمتی در این بازار به شدت در حال تغییر است، اما امید می رود با تدابیر بانک مرکزی در جهت ثبات نرخ دلار، به دنبال آن قیمت طلا نیز به ثبات برسد.

شیشه بران یادآور شد: قیمت سکه امروز ۷۰۰ هزار تومان نسبت به دو روز گذشته گران شد و شاهد رکوردهای جدیدی در بازار طلا و سکه هستیم.

وی با اشاره به آخرین قیمت طلا در بازار اصفهان، اظهار کرد: در روز جاری (در زمان تنظیم این خبر ۱۴:۰۰) هر قطعه سکه طرح قدیم ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه امامی ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان، سکه گرمی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۵۸ هزار و ۴۰۰ تومان در بازار اصفهان قیمت گذاری شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار