رئیس اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: دو فقره حفاری در محوطه تاریخی خورهه شهرستان محلات برای کشف اشیای عتیقه شناسایی شد.
کد خبر: ۸۷۳۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 09 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی، مهدی لعل بار از کشف دو فقره حفاری غیر مجاز در چند روز گذشته در روستای خورهه خبر داد و افزود: برخی افراد سودجو با وسوسه گنج یابی و به دست آوردن اشیای عتیقه، اقدام به حفاری غیر مجاز کرده بودند.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان محلات گفت: بر اساس گزارش دوستداران میراث‌فرهنگی در زمینه حفاری در این منطقه،با کمک نیروی انتظامی، تیمی از ماموران انتظامی شهرستان در محل حاضر شدند و مشخص شد این شخص برای استخراج گنج و اشیاء قیمتی، اقدام به حفاری غیرمجاز در این منطقه کرده که در تحقیقات محلی انجام شده، افراد خاطی شناسایی و به زودی دستگیر و تحویل مقامات قضایی می شوند.
او یادآورشد: هموطنان و دوست داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت داری از طریق سامانه خبری به شماره تلفن۳۳۲۵۸۰۴۱ اعلام کنند تا ماموران یگان حفاظت در کمترین زمان به محل مراجعه کنند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: صیانت از میراث‌فرهنگی به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار نیاز به مشارکت همه‌جانبه هموطنان در معرفی حفاران و دلالان اشیای عتیقه دارد.
وی افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع است و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار