کد خبر: ۸۷۳۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱ 09 July 2020

دفاع مقدس برای همسران جانبازان هنوز ادامه دارد

تابناک/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان گفت: امروز دفاع مقدس برای ما تمام شده، اما برای همسران جانبازان شیمیایی و قطع نخاع و اعصاب و روان هنوز جنگ ادامه دارد.

سرهنگ حسین مصطفی پور در آیین رونمایی کتاب «زینب های خط مقدم» که در سالن اجتماعات پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان برگزار شد، دوران دفاع مقدس را یک برهه درخشان از تاریخ این مرز و بوم دانست و اظهار کرد: تاریخ و تمدن ایران مایه افتخار است، اما هشت سال دفاع مقدس جلوه ای بی نظیر از شکوهمندی این سرزمین محسوب می شود.

وی ماموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را گفتن و نوشتن از نقش آفرینان این عرصه دانست و افزود: نقش زنان در دفاع مقدس یک تعارف نیست، بلکه زنان نقش بارز و اثرگذاری در آن دوران هشت ساله داشتند و اگر بیشتر از مردان نباشد، کمتر نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، با اشاره به حماسه بانوان در رزم، پشتیبانی و امداد و درمان، خاطرنشان کرد: حمایت عاطفی مادران و همسران رزمندگان از دیگر جلوه های زیبای دفاع مقدس است که می توان صدها و هزاران کتاب درباره آن نوشت.

مصطفی پور، نقش محوری بانوان در سنگر دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلام و انقلاب از آن زمان تا کنون را پیوسته دانست و تصریح کرد: ۶۰۰۰ جانباز زن در کشور داریم که امروز در غربت به سر می برند. بیش از ۳۰۰۰ نفر از این بانوان دارای جانبازی بالای ۲۵ درصد هستند، اما متاسفانه در این حوزه زیاد کتاب نداریم.

وی با بیان اینکه همسران شهدا هم نقش مادر و هم نقش پدر را برای فرزندان شهدا ایفا کردند، متذکر شد: در حوزه نشر ارزش ها و معارف دفاع مقدس به مادران و همسران و خواهران و دختران شهدا و ایثارگران زیاد نپرداختیم. امروز دفاع مقدس برای ما تمام شده، اما برای همسران جانبازان شیمیایی و قطع نخاع و اعصاب و روان هنوز جنگ ادامه دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، حضور بانوان در عرصه ادبیات و معارف پایداری و نشر ارزش های دفاع مقدس را نیز پررنگ تر از مردان دانست و گفت: امروز نویسندگان و شاعران زن بنام و برجسته ای در سطح کشور داریم که با محوریت دفاع مقدس قلم می زنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی هر لحظه در دفاع مقدس است، ادامه داد: عرصه و رویکرد ما از دفاع سخت و نظامی به دفاع فرهنگ و سیاسی تغییر کرده و بانوان در خط مقدم جنگ نرم هستند، زیرا حمله اصلی دشمن بر خانواده متمرکز شده و به دنبال برانداختن خانواده و کم کردن ارزش مادر در جامعه اسلامی هستند.

مصطفی پور، شهدای مدافع حرم را نتیجه تربیت فرهنگی مادرانی دانست که در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و افزود: مدافعان حرم رویش های انقلاب اسلامی در دامان پاک مادران این سرزمین هستند.

این مسئول فرهنگی، مادر را محور تربیت خانواده دانست و عنوان کرد: بانوان نیمی از جمعیت جامعه و سازنده نیمه دیگر هستند و لذا باید به این نقش مهم و اثرگذار بیشتر توجه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار