معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تعهد کردیم که 200 طرح بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از 170 هزار میلیارد تومان را تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.
کد خبر: ۸۷۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 09 July 2020

به گفته سعید زرندی یکی از برنامه‌های وزارتخانه در راستای شعار امسال بعنوان جهش تولید، راه اندازی طرح‌های نیمه تمام است.

وی ادامه داد: پویشی با عنوان تولید، تداوم امید از پنج هفته گذشته در کشور و در روزهای پنجشنبه راه اندازی شده که امروز پنجمین هفته این پویش در سه استان اصفهان، سیستان و بلوچستان و فارس بیش از پنج هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان طرح افتتاح شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این طرح‌ها که در پنج هفته گذشته بصورت مدون و در قالب پویش ملی تولید، تداوم امید راه اندازی شد، بیش از ۱۲ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری رسیده و امیدواریم تا پایان سال و در برنامه ای منظم بتوانیم ۱۷۰ هزار میلیارد تومان طرح را به ثمر برسانیم تا مردم اثرهای آنها را در شرایط تولید و اشتغال کشور مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه امروز مرحله اول شرکت شهدینه آران هشت بهشت با سرمایه گذاری بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان در اصفهان به بهره‌برداری رسید،خاطرنشان کرد: این شرکت در حالت مطلوب بیش از ۳۰۰ نفر اشتغال دارد و اکنون ۱۶۰ نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند.

زرندی ابراز امیدواری کرد که با تکمیل ظرفیت این شرکت بتوانیم مرحله دوم آنرا هم به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه این طرح به نوعی یک پالایشگاه غلات است، اضافه کرد: پنجمین پالایشگاهی در کشور است که از محصول ذرت، گلوتن، گلوکز و محصولات تکمیلی دیگر که در سال‌های دیگر اضافه خواهد شد، تولید می‌کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نگاه جدیدی در حوزه امنیت غذایی وجود دارد که بتوانیم از تک منبعی خارج شویم و به نوعی نگاه پدافند غیر عاملی هم محسوب می‌شود.  

وی با بیان اینکه در این شرکت و مجموعه های مشابه در حوزه جایگزینی محصولات کار می‌کنیم، اظهار داشت: سالانه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود و اینگونه محصولات شیرین در برخی صنایع می‌تواند جایگزین شکر شود.

زرندی افزود: در بازه مشخصی می‌توانیم ۶۰۰ هزار تن شکر را به این محصولات جدید ناشی از فرآوری غلات گرایش دهیم و امیدواریم این حرکتی که در استان اصفهان شکل گرفته بتواند جهت جدیدی را در کشور فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار