کد خبر: ۸۷۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 10 July 2020
 
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بانشستگی ۶۲۰ هزار معلم ظرف ۵ سال آینده خبر داد و گفت: آموزش و پرورش باید هرچه سریع‌تر نسبت به جذب نیروهای بلاتکلیف ۴ گروه قانون استخدام معلمان حق التدریس اقدام کند.
کلاس درس معلم

فرهاد بشیری  در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به ضرورت سرعت بخشی در اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی مصوب مجلس دهم، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمبود معلم در سراسر کشور، مسئله‌ و نیاز جدی در هر استان است، باید نسبت به اجرای این قانون هرچه سریع‌تر عمل کرد.

بشیری یادآور شد: آزمون نیروهای نیروهای نهضت سوادآموزی برگزار شد و امروز وقت آن رسیده تا قانونی که در مجلس دهم به تصویب رسیده را برای 4 گروه نیروهای حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی اجرا شود. 

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا سال 1404 تعداد 620 هزار معلم بازنشسته می‌شوند، افزود: آموزش و پرورش باید برنامه مدونی برای جذب معلم در این سال‌ها داشته باشد تا این کسری  جبران شود.

بشیری تصریح کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از استان‌ها با کمبود معلم مواجه هستند و نیاز است با همگرایی، وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه نسبت به ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش اقدام شود.

وی اضافه کرد: طبق برآوردها آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برای سال تحصیلی پیش رو با کمبود 900 معلم مواجه است و این در حالیست که آموزش و پرورش برای جبران این کمبود هیچ اقدامی نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: امروز جوانان تحصیل کرده بسیاری جویای شغل هستند و آموزش و پرورش باید بداند که همه کسری نیروی خود را نمی‌تواند از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران کند؛ لذا باید دوره‌های تخصصی لازم برای این جوانان تحصیل کرده برگزار و به تدریج این نیروها به آموزش و پرورش تزریق شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار