نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بیماری کرونا نوپدید وناشناخته است وهنوز واکسن و داروی قطعی برای درمان این بیماری وجود ندارد.
کد خبر: ۸۷۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 10 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با بیان اینکه شکست کرونا تنها در همراهی موثر مردم و مسئولان امکان‌پذیر است افزود: رعایت نکات بهداشتی باید با حساسیت و متعهدانه در تمامی بخش‌های کشور جدی گرفته شود.
وی یادآورشد: بایدبا تکیه بر اصول پیشگیری و رعایت  فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و کمک به کادر درمان رفتاری مسئولانه داشت تا بتوان این بحران سلامت را پشت سر گذاشت.
امام جمعه اراک با بیان اینکه تمامی مردم در بخش‌های مختلف کشور ساکنان یک کشتی هستند افزود: مردم باید آگاهانه و همدل درکنار هم باشند و با خودداری از تجمع‌های غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی شرایطی را مهیا کنند تا کشور بتواند در مدت کوتاه‌تر و با آسیب کمتر از بحران آسیب‌زای کووید ۱۹ عبور کند.
وی با بیان اینکه کادر سلامت کشور سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند گفت: کادر سلامت کشور در ماه های اخیر با ایثارجان خود به کمک بیماران کرونایی شتافته اند بنابراین باید قدر این رفتار آنها را دانست و با عمل پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به کمک آنان شتافت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود:تعطیلی کسب و کارها به دلیل شیوع کرونا ممکن نیست زیرا اقتصاد را فلج کرده و مشکلات مضاعفی در کنار بیماری برای مردم و جامعه به وجود می‌آورد.
وی با بیان اینکه راه حلی که اغلب کشورها برای مدیریت این بیماری برگزیده‌اند تداوم فعالیت‌ها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است اظهارداشت: باید در کنار رعایت اصول بهداشتی وفاصله ها به پروتکل‌ها پایبند بود تا بتوان این بحران را پشت سرگذاشت.
وی با بیان اینکه دنیا غرب می‌کوشد با ترویج بی بندو باری ، اعتقادات مردم را سست کند تا منافع خود را به دست بیاورد گفت: این موضوع به زمان حال ختم نمی شود، در این راستا رضاخان در سال ۱۳۱۴ مردمی را که برای مخالفت با کشف حجاب در مسجد گوهرشاد تجمع کرده بودند، به گلوله بست.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه اسلام برای خانواده، ناموس، حیا و عفاف ارزش قایل است افزود: یکی از دلیلی که موجب شد حضرت یوسف (ع) مورد توجه باریتعالی قرار گیرد، شاخص عفاف بود بنابراین موجب افتخار است که  انقلاب اسلامی فرهنگ تقوا، حجاب و خانواده را در جامعه احیا کرده است.
  وی یادآودشد: با رعایت تمام دستورالعمل‌های اسلامی جامعه می‌تواند از آسیب‌ها در امان بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار