کد خبر: ۸۷۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 10 July 2020
احتمال افزایش مصرف برق در هفته پیش رو، قیمت سکه و طلا در ۲۰ تیر، نام محصول جدید ایران خودرو به زودی اعلام می‌شود، ورود ۴۰ هزار میلیارد تومان پول جدید به بورس از ابتدای ۹۹ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۲۰ تیرماه شبستان به شرح زیر است:

احتمال افزایش مصرف برق در هفته پیش رو/ادارات مصرف برق خود را ۱۰درصد کاهش دهند

«رجبی مشهدی»  تصریح کرد: بر اساس پیش بینی‌ها در هفته پیش رو هوا گرمتر خواهد شد. از مشترکان عزیز خواهشمندیم با استفاده از دور کند کولر‌های آبی و تنظیم کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه، امکان برقرسانی به هموطنان جنوب کشور را نیز فراهم کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: با توجه به روند فزاینده گرمای هوا، مصرف برق به شدت افزایش یافته و احتمالا پیک مصرف در این روز‌ها خواهد شکست. 

رجبی مشهدی بیان کرد: تنظیم دمای کولر‌های گازی روی ۲۴ درجه باعث جلوگیری از احتمال ابتلا به سرما خوردگی می‌شود و استفاده از دور کند کولر‌های آبی باعث کاهش مصرف آب و برق مشترکان خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون تنها ۱۱۰مگاوات تا شکستن رکورد پیک مصرف سال گذشته فاصله داریم و ‌این‌ نکته ‌نشانگر آن است که همه باید نکات مدیریت مصرفی مذکور را جدی بگیریم تا محدودیتی در تامین برق ‌ایجاد نشود.

او تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید تا ۱۰درصد از مصرف برق خود را کاهش دهند. پایین بودن دمای برخی سالن‌های فرودگاه‌ها و ادارات که بیشتر مراجعه کننده دارند، باعث اعتراض مردم شده است که در صورت تنظیم دما روی ۲۴درجه می‌تواند در کسب رضایت مردم و بهینه سازی مصرف موثر ‌باشد.

 

قیمت سکه و طلا در ۲۰ تیر

جواهر و سکه تهران امروز ( ۲۰  تیر ۹۹)  هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، نیم سکه۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰ هزار  تومان و سکه گرمی  یک میلیون و ۶۵۰ هزار  تومان داد و ستد شد.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به  یک هزار و ۷۹۷دلار  رسید  و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ  ۹۶۱ هزار و  ۴۰۰ تومان معامله می‌شود.

 

شما می توانید نرخ امروز  طلا و سکه را در جدول زیر مشاهده کنید:

 

 
نرخ سکه و طلا در ۲۰ تیر ۹۹
محصول  نرخ (تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۰.۴۲۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۹.۶۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۵.۲۵۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۰۶۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۱.۶۵۰.۰۰۰
اونس جهانی   یک هزار و ۷۹۷دلار
طلای ۱۸ عیار  ۹۶۱.۴۰۰
 
 

نام محصول جدید ایران خودرو به زودی اعلام می‌شود

«فرشاد مقیمی» با اشاره به گمانه زنی‌های موجود درباره زمان تولید محصول جدید گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: طبق مصوبه کمیته خودرو سه نوع فروش شامل فروش فوق‌العاده با قیمت قطعی محصول و موعد تحویل تا سه ماه از زمان ثبت نام، ‌ پیش فروش یک ساله با موعد تحویل ۴ تا ۱۲ ماه و مشارکت در تولید برای فروش محصولات خودروسازان تعیین شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: فروش مشارکت در تولید، با دو موعد تحویل ۱۳ تا ۲۴ ماه و ۲۵ تا ۳۶ ماه تعریف شده است که برنامه اخیر فروش ایران خودرو در قالب نوع اول اعلام شده است.

مقیمی، طراحی و تولید محصول جدید در شرایط تحریم و محدودیت‌های بین‌المللی را اقدامی جهادگونه در مجموعه زنجیره تامین و گروه صنعتی ایران خودرو خواند و گفت: مهندسان این خودروساز تجربیات و اندوخته‌های چند ساله خود را در محصول جدید به کار گرفته‌اند تا بتوانیم در زمان مقرر و برنامه اعلام شده، محصول را وارد بازار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تولید این محصول هم زمان با سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی کلید خواهد خورد که برای عرضه به بازار آن نیز برنامه‌های فروش متناسبی درنظر گرفته خواهد شد.

 

مقایسه خلاصه وضعیت قیمت بازارها در ۲ ماهه نخست ۹۸ و ۹۹

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به خلاصه وضعیت قیمت در بازارها طی ۲ ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹ پرداخته و نوشته است: میانگین نرخ خرید هر یورو در بازار آزاد شهر تهران از ۱۶ هزار تومان به ۱۷هزار و ۴۰۰ تومان افزایش یافته و رشدی ۸.۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

طی مدت زمان مشابه هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز از ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که ۳۶.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این آمار برای هر قطعه سکه طرح قدیم نیز حکایت از رشدی ۳۷.۴ درصدی دارد. میانگین قیمت خرید هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در ۲ ماهه ۹۸ برابر با ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان که در ۲ ماهه امسال به ۶ میلوین و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

بهای هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران نیز ۳۴.۸ درصد طی این مدت افزایش یافته و قیمت هر متر مربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران از ۱۲ میلیون تومان به ۱۶ میلوین و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

بالاترین رشد اما متعلق به شاخص ارزش سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) است. این شاخص که در ۲ ماهه نخست سال ۹۸ برابر با ۴۷۹.۲ درصد بود، در ۲ ماهه امسال به ۳۷۸۷.۴ درصد رسیده و رشدی ۶۹۰.۴ درصدی را تجربه کرده است.

شاخص تعداد سهام معامله شده در بازار سهام (۱۰۰=۱۳۹۵) نیز طی مدت زمان مورد گزارش از ۴۱۰.۵ درصد به ۷۷۶.۹ درصد رسیده و ۸۹.۳ درصد رشد یافته است.

 

ورود ۴۰ هزار میلیارد تومان پول جدید به بورس از ابتدای ۹۹

«امیر هامونی» با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: از ابتدای امسال برای سه و نیم میلیون نفر کد بورسی جدید در بورس تهران و فرابورس صادر شده است.

مدیرعامل فرا بورس ایران اضافه کرد: ارزش معاملات در بورس بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است و هفته پیش رکورد ۳۱ هزار میلیارد تومان نیز شکسته شد.

هامونی ادامه داد: بازدهی بیش از ۱۶۰ درصدی در بورس را تجربه کرده‌ایم و ارزش بازاری و ثروت عموم مردم در بورس به ۷ هزار و ۷۰۰ تریلیون تومان رسیده است.

وی گفت: به جز سهامداران عدالت ۱۵ میلیون نفر کد بورسی فعال دارند.

مدیرعامل فرابورس افزود: در آینده نزدیک عرضه اولیه نیروگاه آبادان،  پتروشیمی بوعلی،  پدیده شیمی جم،  زغال سنگ طبس و نیروگاه گیلان در بورس انجام می شود.

هامونی گفت: با مشوق‌های مالیاتی برای شرکت‌هایی که در بازار بورس عرضه می‌شوند که شفافیت‌های مالی را در پی دارد،  ورود شرکت‌های بخش خصوصی فعال به بورس،  تسهیل تبدیل سهام خاص به عام برای ورود شرکت‌ها به بورس و ایجاد تابلوی جدید برای شرکت‌های دانش بنیان در این بازار عرضه در بورس تقویت می‌شود.

وی افزود: البته عرضه شرکت‌های دولتی و نیمه دولتی ۵۰ درصد به اراده مدیران آنها برای عرضه اولیه در بورس بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار