کد خبر: ۸۷۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 10 July 2020
تابناک/امام‌جمعه رشت با بیان اینکه انسان در جمع فراوان هیچ‌وقت گناه، فحاشی و فساد نمی‌کند، گفت: هرچه شاهد انسان زیادتر باشد، انسان کمتر گناه می‌کند، چون می‌داند پیش همه مغبوض می‌شود در جمع کمتر گناه می‌کند، اما باید بدانیم که شرایط شخصی‌ ما بیشتر موردبررسی قرار می‌گیرد.
تمام مشکلات کشور را به برنامه هسته‌ای و برجام گره نزنید/ ضرورت بازنگری قوانین دست و پاگیر در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلای این شهر با گرامیداشت روز عفاف و حجاب اظهار کرد: تاریخ قبل از اسلام در ایران و پس از ورود اسلام به ایران در هیچ دوره‌ای زنان ایران کشف حجاب نداشتند چراکه ایرانیان باستان پیش از اسلام خداپرست بودند.

وی با اشاره به خباثت رضاخان و محمدرضا در جهت کشف حجاب گفت: زمانی که رضا قلدر شروع به کشف حجاب کرد، یکی از مراجع قم برای احیای این واجب الهی به تهران رفت تا رضا قلدر را ببیند اما اجازه حضور او را در دربار ندادند و او را تبعید کردند.

امام‌جمعه رشت با انتقاد از وضعیت پوشش و حجاب در کشور بیان کرد: ما به زنان و دختران محجبه جامعه افتخار می‌کنیم، اما این نوع پوشش در کشور معلول کشورهای از خدا بی‌خبر و بی‌دین است و همه مردم باید سعی کنیم این چهره زشت را از شهر و کشور خود پاک‌سازی کنیم.

فلاحتی افزود: همسران زنان بدحجاب، پدران این دختران و برادرانشان در برابر این پوشش مسؤولیت دارند، مردم ما منتظرند حرکتی از جامعه و از مسؤولان در این حوزه انجام شود.

وی با تأکید بر وظیفه خانواده‌ها برای حفظ عفاف و حجاب به‌منظور تحکیم بنیان خانواده گفت: ما سیاه‌نمایی نمی‌کنیم، ما زنان و دختران محجبه و پاک‌دامن جامعه را ستایش می‌کنیم که در تمام میادین انقلاب حضور داشتند اما همان تعداد معدود بی‌حجاب برای جامعه اسلامی ما پذیرفته نیست.

امام‌جمعه رشت با اشاره به تأثیر فرهنگ و اندیشه علوی و فاطمی در جامعه ایران از هزار سال پیش تاکنون افزود: تا وقتی اندیشه این بزرگواران در جامعه ما حاکم است اندیشه غربی نمی‌تواند بر جامعه ما نفوذ کند اما همین هجمه‌های اندک نیز ما را نگران می‌کند.

فلاحتی با اشاره به آسیب‌های فراوان جامعه بیان کرد: آسیب‌های فرهنگی، اقتصادی و امثالهم ریشه در ضعف قوه مجریه دارد که برای حذف برخی برنامه‌های مربوط به طاغوت اقوامی انجام‌نشده است و مایه دردسر برای مردم است برای مثل کاغذبازی‌های اداری موجب ایجاد آسیب برای مردم می‌شود.

وی گره زدن تمام مشکلات به برنامه هسته‌ای و اجرای برجام را ضعفی برای کشور عنوان کرد و گفت: ضعف روحیه جهادی در قوه اجرایی در کشور از دیگر مواردی است که کشور را منفعل نگه‌ داشته، شهید تهرانی مقدم با روحیه جهادی خود شب و روز نمی‌شناخت، مدیران ما باید این روحیه را در خود پرورش دهند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به خودباختگی برخی افراد که در دوران جنگ افراد مؤثری بودند، افزود: این‌ افراد که روزی در کارزار بودند امروز دل در گرو آمریکا دارند و آرمان‌های انقلاب را فراموش کردند، اما انقلابی بودن یعنی جامعه‌ای در دنیا می‌تواند به خود ببالد که مغلوب سلطه نشود و در میدان عمل مجاهدانه کار کند و تشنه قدرت و شهوت نیست.

فلاحتی با تأکید بر تقویت نیروهای ارزشی و وفادار به انقلاب و رهبری، توجه به نفوذی‌هایی که با لباس انقلاب در عرصه‌ها نفوذ می‌کنند و شناختن مهره‌سازی‌ها تصریح کرد: افرادی که سعی دارند از تلاش‌های رهبر انقلاب استفاده سوء ببرند؛ بدانند به‌زودی همه آنان را به مردم معرفی می‌کنیم، یکی از راهکارها این است که دستگاه‌های نظارتی به رهنمودهای رهبر انقلاب توجه کنند و مجلس قوانین دست و پاگیر و برنامه‌هایی که مردم را از رسیدن به محاسن انقلاب دور می‌کند را بازنگری کند.

وی به مشکل ازدواج و مسکن جوانان اشاره کرد و افزود: ما نمی‌توانیم از جوانان بخواهیم ازدواج کنند و فرزند آوری داشته باشند درصورتی‌که نیازهای آنان اعم از اشتغال، ازدواج و مسکن را برایشان فراهم نکرده‌ایم.

فلاحتی با اشاره به اینکه یکی از اقسام حیا و عفاف شرم و حیای انسان در برابر پیامبر خدا (ص) و اهل بیت (ع) است، بیان کرد: بر اساس آیات قرآن و روایات اسلامی می‌دانیم که اعمال ما زیر نظر پیامبر خدا و اهل‌بیت (ع) است.

امام‌جمعه رشت امام زمان (عج) را ناظر و شاهد بر اعمال مردم دانست و گفت: در آیه ۱۰۵ سوره توبه خداوند خطاب به پیامبرش می‌فرماید که هرچه می‌خواهید انجام دهید که به‌زودی خداوند و پیامبرش و مؤمنان کار شما را می‌نگرند و به‌سوی خدای دانای به غیب و آشکار برمی‌گردید پس آنچه انجام دادید به شما نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هرچه شاهد انسان زیادتر باشد، انسان کمتر گناه می‌کند، افزود: انسان در جمع فراوان هیچ‌وقت گناه، فحاشی و فساد نمی‌کند چون می‌داند پیش همه مغبوض می‌شود، اما باید بدانیم که شرایط شخصی‌ ما بیشتر موردبررسی قرار می‌گیرد، همان‌طور که امیرالمؤمنین می‌فرماید از خدا در خلوت بترسید چراکه خداوند که شاهد است خود نیز قاضی است و نمی‌توان دست از پا خطا کرد.

به گزارش فارس، در نماز جمعه امروز شهرستان رشت به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب از پنج بانوی محجبه، همسر شهید نورسته، دختر شهید مدافع حرم سجاد طاهر نیا، فرزند جانباز و مدافع حرم، رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه آزاد رشت و خانم فاطمه رمضانی به نمایندگی از بانوان محجبه رشتی تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار