کد خبر: ۸۷۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 11 July 2020

واکنش گزارشگر سازمان ملل به موضع آمریکا درخصوص گزارشش درباره شهادت سردار سلیمانی

واکنش گزارشگر سازمان ملل به موضع آمریکا درخصوص گزارشش درباره شهادت سردار سلیمانی

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر به موضع آمریکایی‌ها در برابر گزارشی که اخیرا درباره شهادت سردار شهید سلیمانی طی حمله‌ای پهپادی از سوی آمریکا به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرد، واکنش نشان داد.

انی‌یس کالامار گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر امروز در پیامی توییتری به موضع مقامات آمریکایی در برابر گزارش اخیرش در مورد به شهادت رساندن سردار شهید سلیمانی واکنش نشان داد و نوشت: "قوانین بین المللی، بین المللی هستند. قوانین آمریکایی نیستند".  مبنای هشدارهای من درباره استفاده کنترل نشده از پهپادهای تجهیز شده، ارزیابی ام از حمله پهپادی علیه سردار سلیمانی و درخواست هایم برای جلوگیری از بحران های بیشتر قوانین بین المللی است.
کالامار روز پنج شنبه با ارائه گزارشش به شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کرد که این اقدام نقض منشور سازمان ملل بوده و خواستار پاسخگویی در قبال ترورهای هدفمند با پهپاد و وضع مقرارتی کامل‌تر برای استفاده از این تسلیحات شد.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در نشست دیروز شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارشش را درباره اقدام غیرقانونی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار شهید قاسم سلیمانی ارائه کرد و با گفتن این که مقام رسمی یک کشور در کشور مستقل دیگری مورد هدف قرار گرفت، تاکید کرد که ترور سردار شهید سلیمانی در زمینه درگیری‌های مسلحانه بی‌سابقه بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار