به مناسبت ۲۱ تیر ماه روز بزرگداشت عفاف و حجاب، تبلیغات اسلامی ایلام بیانیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۷۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲ 12 July 2020

به گزارش تابناک ایلام، در بیانیه سازمان تبلیغات استان ایلام آمده است:

در آستانه ۲۱ تیر ماه روز بزرگداشت عفاف و حجاب قرار داریم؛ روزی که تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران آن را به یکی از مهمترین فرائض دینی و نیز یکی از جدی ترین مسائل فرهنگی تاریخ معاصر ایران اختصاص داده است.

بی گمان چنین مناسبتی نه صرفاً یادآوری ملی رویداد تلخ مسجد گوهر شاد و لعن و طرد بانیان و مسببان آن جنایت تاریخی است که علاوه بر آن بیانگر استمرار، دین خواهی و تآکید بر تعهد و مسئولیتی است که در صیانت از قلمرو حجاب اسلامی متوجه آحاد مردم، سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، رسانه‌ها، نهادهای اجتماعی و به ویژه دولتمردان و مدیران نظام اسلامی است.

در راستای سیاست‌های فرهنگی، اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در زمینه عفاف و حجاب پیش از آن تحقق مطالبات و پیگیری دغدغه‌های بر حق مقام معظم رهبری (حفظ ا… تعالی) در این خصوص؛ سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یک نهاد دینی و بنیاد عفاف و حجاب به عنوان یک تشکل مردمی، ضمن پاسداشت این مناسبت مهم و مسئولیت آفرین؛ بر انجام اقداماتی چند جانبه به شرح زیر تآکید کرده و عزم و اراده راسخ تمامی بخش‌های حاکمیتی و مردمی را در این جهت مطالبه می‌نماید:

۱. حجاب نه تنها به عنوان مهم‌ترین نماد زن مسلمان که نماد هویت جمعی، اخلاق و کنش عفیفانه در جامعه اسلامی است. از این رو هرگونه تلاشی در جهت فروکاستن از اهمیت و ضرورت این واجب الهی و تقلیل آن به یک مسئله صرف اجتماعی، عملی غیر موجه و در همه اشکال آن محکوم است.

۲. از آنجا که گسترش و تعالی فرهنگ عفاف و حجاب به کارکرد صحیح زنجیره‌ای از عوامل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، سیاسی وابسته است براین اساس، بر ایجاد بسترهای مناسب فضیلت ورزی و زندگی عفیفانه در تراز نظام اسلامی تآکید کرده و در این جهت، اجرای بی تنازل قوانین مصوب، همچنین همکاری، هماهنگی و پیوند نزدیکتر همه نهادهای اجتماعی و ساختارهای رسمی و غیر رسمی کشور را خواهانیم.

۳. از مردم عزیز، علمای عظام، فرهیختگان، صاحبان تریبون‌های عمومی و رسانه‌ها انتظار داریم با حفظ هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی و در جهت صیانت از جامعه سالم به ویژه حفظ دستاوردهای خانواده ایرانی اسلامی به عنوان کارآمدترین ن سازه اجتماعی ما ایرانیان، از هیچ کوششی فروگذار نباشند.

۴. ضمن گرامی داشت آغاز به کار یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی، از نمایندگان محترم ملت انتظار داریم با اهتمام به موضوع عفاف و حجاب و جنبه‌های تقنینی آن، موانع و نیازهای این حوزه را دقیقاً شناسایی، بررسی و برطرف نمایند. در همین رابطه، بنیاد عفاف و حجاب با تکیه بر جهت گیری های ارزش مدار و امیدوار کننده مجلس یازدهم؛ از تشکیل یک فراکسیون فعال در این زمینه قاطعانه حمایت می‌نماید.

۵. با توجه به توسعه روزافزون فضای مجازی و نفوذ رسانه‌ای دیجیتال در ساحت زندگی فردی و اجتماعی و بعضاً تآثیر مخرب آن بر نظامات اخلاقی و به ویژه الگوهای پوشش، از مردم عزیز و به ویژه مسئولین محترم ذی ربط درخواست می‌کنیم با برنامه ریزی، کنترل و تقویت نظارت مسئولانه و نیز توسعه سواد رسانه‌ای، بیش از پیش از نهاد خانواده، به ویژه از نوجوانان و جوانان عزیز که آینده سازان این ملک و ملت هستند مراقبت کنند.

۷. با عنایت به ماهیت دینی و لوازم فعالیت‌های ایجابی در زمینه عفاف و حجاب، بر این باوریم که بدون مشارکت و حمایت مردم عزیز و خیرین محترم، پیمودن این راه چندان آسان نیست. در سایه لطف الهی و عنایات خاص اهل بیت (علیهم السلام) همه فعالان حوزه عفاف و حجاب را به همکاری، حمایت‌های متقابل مادی و معنوی و تجدید سازماندهی همه نیروهای مؤمن، انقلابی، ولایتمدار و تلاشگر، ترغیب و تشویق می‌نماییم و بر این اعتقادیم که عفاف و حجاب سنگری از سنگرهای مهم جامعه اسلامی است که دفاع از آن بر دوش همگان است.

۷. ضرورت تبیین هرچه بیشتر آموزه‌های اخلاقی و دینی در خصوص فریضه حجاب بر همه متدینان جامعه پوشیده نیست. لذا از همه دغذغه مندان عرصه فرهنگ درخواست داریم با استفاده از ابزارهای تبلیغی و با ظرافت‌های ادبی و هنری از هرگونه کار فرهنگی در این خصوص دریغ نورزند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار