رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام از آغاز تعمیرات اساسی در این پالایشگاه از ٢١ تیر ماه سال جاری خبر داد و گفت: تعمیرات اساسی شرکت‌های پالایشی کشور به صورت دوره‌ای و عموماً سالیانه با هماهنگی دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران در فصول گرم سال با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 12 July 2020

به گزارش تابناک  ایلام ؛مسعود مرشدی با اشاره به اینکه تعمیرات اساسی تضمینی برای تولید پایدار گاز برای جامعه هدف در فصل سرما می باشد، افزود: هدف از انجام تعمیرات اساسی، نوسازی و آماده به کار نمودن تجهیزات فرایندی پالایشگاه برای بالا بردن قابلیت اطمینان دستگاه ها و تولید مستمر، شامل نوسازی و بازسازی تجهیزات ثابت، تعمیرات دوره ای دستگاه ها و تجهیزات دوار، تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برقی و ابزار دقیق می باشد.

وی به مزایای تعمیرات اساسی در این پالایشگاه های گاز اشاره و ادامه داد: تعمیرات اساسی تضمین کننده تولید گاز در فصل سرما و مانع از بروز حوادث می شود و بدون تعمیرات اساسی تضمینی برای تولید گاز برای استان و استان های همجوار وجود ندارد.

رئیس تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تعمیرات اساسی می بایست در تمامی پالایشگاه های گاز طبق قوانین شرکت ملی گاز ایران انجام شود که تاکنون در چندین پالایشگای مختلف کشور علیرغم شیوع ویروس کرونا انجام شده و یا در حال انجام است.

مرشدی افزود: پیش بینی وضعیت کرونا نامشخص بوده و حتی پیش‌بینی در افزایش شیوع آن در فصل پاییز نیز شده که ضرورت کار تعمیرات را در این فصل نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی کارکنان ، تراکم نفرات به کمتر از ۴۰ درصد سال های قبل کاهش یافته و حجم فعالیت های تعمیراتی نیز به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در تعمیرات اساسی امسال بیش از یکهزار و 300 تجهیز در بخش های مختلف مورد تعمیر قرار می‌گیرند، اظهار داشت: در بخش تجهیزات ثابت بیش از ٣٢ تجهیز شامل انواع وسل ها، برج ها، مخازن، فیلترها و غیره مورد بازرسي و تعمیرات اساسی قرار می گیرند.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه در بخش تجهیزات دوار بیش از ٣٠ تجهیز از جمله انواع پمپ ها، کمپرسورها، فن ها و دمنده های هوایی مورد تعمیرات اساسی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: همچنین ٢٠٠ تجهیز برقی شامل انواع تابلو ها، رله ها، الکترو موتورها و غیره مورد تعمیرات اساسی قرار خواهند گرفت.

مرشدی خاطرنشان کرد: بیش از یکهزار تجهیز ابزار دقیق شامل انواع سوئیچ ها، ترانسمیتر ها و نشان دهنده ها و همچنین در بخش شیرآلات بیش از ١٥٠ شیر از جمله شیرهای کنترلی، شيرهاي اطمينان، دستی و برقی به کارگاه انتقال و مورد تعمیر اساسی قرار می‌گیرند.

رئیس تعمیرات شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تعميرات دوره اي ٢٤ هزار ساعته كمپرسورهاي صادرات گاز، تعميرات اساسي و تعويض تيوبهاي فين دار كوره گاز احياء ، ريتيوب پري هيتر گاز اسيدي، تعويض لاينهاي ٣٠ اينچ و تخليه و شارژ كانورتورهاي كاتاليستي واحدهاي بازيافت گوگرد از جمله فعالیت های شاخص پیش بینی شده در تعميرات اساسي امسال خواهند بود.

وی اظهار داشت: تعميرات پمپ شارژ و پمپهای بوستر و رفلاکس آمین، تست تانژانت دلتا ترانسهای پالایشگاه، تست تخلیه جزئی کابل های ژنراتورهای نیروگاه و الکتروموتورهای کمپرسور های صادرات گاز نیز از جمله دیگر موارد پیش بینی شده در بخشهاي تجهيزات دوار و برقي در تعمیرات اساسی امسال خواهند بود.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خروجی گازهای اضافی و دود غلیظ ساه رنگ پالایشگاه از صبح تا شب با گذر از روی شهر ایلام موجب آزار و نهایتاً بیمار شدن مردم به انواع سرطان ها خواهد شد، برای این معضل فکری بکنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار