کد خبر: ۸۷۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶ 12 July 2020

۲۰۰ خانه هلال در گیلان تا پایان امسال راه اندازی می شود

رشت- مدیرعامل هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی ۲۰۰ خانه هلال تا پایان امسال در استان، گفت: در حال حاضر ۱۸۹ خانه در گیلان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش غلامی عصر یکشنبه در نشست تسهیل راه اندازی خانه‌های هلال، اظهار کرد: گیلان بیشترین تعداد خانه‌های هلال روستایی را در کشور دارد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت روستاهای استان گیلان در زمینه راه اندازی خانه‌های هلال، جمعیت هلال احمر این آمادگی را دارد که پس از معرفی این روستاها جهت راه اندازی خانه‌های هلال و تجهیز اداری و امدادی آنها با ظرفیت استانداری، نسبت به آموزش و توانمند سازی خانه‌های هلال در حوادث و بلایا اقدام کند.

غلامی با اشاره به آمادگی جمعیت هلال احمر در زمینه آموزش خانه‌های هلال اظهار کرد: امیدواریم هماهنگی‌های لازم با بخشداران و دهیاران استان به وجود آید تا پس از تجهیز اداری و امدادی خانه‌های هلال، نسبت به آموزش‌های امدادی لازم اقدام کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به راه اندازی ۲۰۰ خانه هلال روستایی امسال، گفت: در حال حاضر ۱۸۹ خانه هلال در استان گیلان راه اندازی شده که با بهره برداری از این خانه‌ها مجموع خانه‌های هلال گیلان به ۳۸۹ عدد خواهد رسید.

وی در ادامه به ضرورت توسعه خانه‌های هلال تأکید و تصریح کرد: خانه‌های هلال در راستای تحقق شعار (هر خانواده یک امدادگر) و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه اندازی شده که می‌توانند در بخش پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نقش مهمی را ایفا کند.

ضرورت تسهیل در راه اندازی خانه‌های هلال

مدیرکل امور روستاها و شوراهای استانداری گیلان در ادامه این نشست بر ضرورت راه اندازی خانه‌های هلال تاکید کرد و گفت: منافع تشکیل، راه اندازی و تجهیز خانه‌های هلال در روستاها به هموطنان ما این امکان را می‌دهد که در حوادث و بلایا آسیب کمتری ببینند و به سرعت بتوان با امکانات امدادی موجود در خانه‌های هلال خدمت رسانی کرد.

یاور پیرعلایی خاطرنشان کرد: استانداری گیلان برای تسهیل در راه اندازی خانه‌های هلال آمادگی دارد تا نسبت به تجهیز اداری و امدادی خانه‌های هلال اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار