کد خبر: ۸۷۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۸ 12 July 2020

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری نمایشگاه ملی «همسفر تا بهشت» با محوریت گیلان خبر داد و اضافه کرد: در این نمایشگاه که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در تهران برگزار می شود، آثار شهدای گیلانی با موضوع ازدواج آسان به نمایش عموم در خواهد آمد.

عبدالله پاکاری در نشست مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان که در استانداری برگزار شد، با اشاره به شیوع کرونا و تاثیر آن بر برنامه های ترویجی حوزه ایثار و شهادت، اظهار کرد: امروز برنامه های فرهنگی بنیاد شهید با محوریت یادواره های شهدا سمت و سوی خاصی پیدا کرده و از ظرفیت تلویزیون و فضای مجازی استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه یادواره های تلویزیونی شهدای گیلان در سطح کشور قابل توجه بوده است، افزود: با توجه به تداوم شیوع این بیماری، برگزاری یادواره شهدای منا و ویژه برنامه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی نیز به صورت غیر حضوری انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با تاکید بر لزوم تولید یک اثر سینمایی یا تلویزیونی با محوریت شهیدان علی انصاری و علیرضا نورانی، خاطرنشان کرد: شهید انصاری شهید شاخص گیلان و تنها استاندار شهید کشور است و یک شخصیت ملی محسوب می شود. در این راستا می توانیم کارهای مطالعاتی را آغاز و از زیرساخت های صدا و سیما همچون شبکه افق و سازمان سینمایی اوج و… استفاده کنیم.

پاکاری، با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شهید میرزا کوچک جنگلی در سال ۹۱، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ مصادف با یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان است و لذا درصدد برگزاری دومین کنگره این شهید روحانی گیلانی هستیم. در حال حاضر هفت کمیته تخصصی کنگره مذکور تشکیل شده و دبیری آن بر عهده ستاد کنگره هشت هزار شهید استان است.

وی همچنین خواستار یک کار پژوهشی با موضوع بازخورد مخاطبان تلویزیون نسبت به برنامه های تبلیغی و ترویجی بنیاد شهید شد و عنوان کرد: صدا و سیما در قالب یک همکاری مشترک با دانشگاه و مراکز تحقیقاتی میزان اثرگذاری یادواره های تلویزیونی و رضایتمندی مخاطبان را مشخص کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، با اشاره به وضعیت نامناسب تابلوها و یادمان های شهدا به ویژه در ورودی شهرهای گیلان، تصریح کرد: متاسفانه شرایط آب و هوایی و اقلیمی گیلان بر عمر مفید تابلوهای شهدا اثرگذار بوده و این یادمان ها ضد تبلیغ شده است.

پاکاری، خواستار تامین اعتبار لازم و مشارکت شهرداری ها در بهسازی این یادمان ها شد و بیان کرد: در حال حاضر ۶۰۰ یادمان نیازمند به روزرسانی است و حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی، همچنین از برگزاری نمایشگاه ملی «همسفر تا بهشت» با محوریت گیلان خبر داد و اضافه کرد: در این نمایشگاه که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) 24 تیرماه در تهران برگزار می شود، آثار شهدای گیلانی با موضوع ازدواج آسان به نمایش عموم در خواهد آمد؛ البته احتمال برگزاری مجازی این نمایشگاه نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار