کد خبر: ۸۷۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳ 12 July 2020
 

تابناک/شهردار رشت خواستار راه اندازی هرچه سریعتر خانه موزه مشروطه رشت شد.

 

لزوم راه اندازی خانه موزه مشروطهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ ناصر حاج محمدی در نشست هم اندیشی راه اندازی خانه موزه مشروطه رشت با اشاره به لزوم راه اندازی خانه موزه مشروطه رشت گفت: اعتبار لازم برای راه اندازی این موزه 4 و نیم تا پنج میلیارد تومان برآورد شده است.
وی با اشاره به پیشینه تاریخی رشت، عمارت میرزا خلیل رفیع را اثر ماندگار نخستین شهردار رشت دانست و افزود: این عمارت پس از بیست سال، به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در حال احیا است.
شهردار رشت گفت : پیش بینی می شود با اعتباری که از سوی شورای شهر و کمیسیون فرهنگی شورا به این پروژه اختصاص می یابد، در خانه موزه مشروطه هرچه زودتر به روی عموم گشوده شود.
رییس شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: پیش از خرید عمارت میرزا خلیل رفیع توسط شورای شهر، احتمال ریزش ساختمان وجود داشت که به همت مسئولان مرتبط تا حدی بازسازی و قابل استفاده قرار گرفته است.
اسماعیل حاجی پور حفظ آثار تاریخی و فرهنگی را به مثابه حفظ آبرو دانست و خواستار خدمتگزاری مجموعه شهرداری نسبت به مردم شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم برای همکاری با شهرداری رشت در راه اندازی خانه موزه مشروطه اعلام آمادگی کرد.
محمد علی ‌محمدی صیانت از آثار ملی را وظیفه قومی، مذهبی و ملی دانست و بر ضرورت گسترش فرهنگ گیلان و انتقال هویت فرهنگی این استان به نسل های جوان تاکید کرد.
میرزا خلیل رفیع نخستین شهردار رشت بود که عمارت یاد شده را بنا کرد.
عمارت میرزا خلیل رفیع سالیان ‌متمادی محل برگزاری جلسات شورای شهر رشت بود و امروز از تابلو این عمارت به عنوان خانه موزه مشروطه، پرده برداری شد.
طرح راه اندازی خانه موزه مشروطه در سال ۹۶ به تصویب شورای شهر رشت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار