کد خبر: ۸۷۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 12 July 2020
مصطفی پور گفت: ۵۰ کتاب دفاع مقدس در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات شهدا و رزمندگان گیلانی در سال جاری منتشر می شود.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین مصطفی پور» امروز(یک‌شنبه، ۲۲ تیر) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست «ارسلان زارع» استاندار گیلان در سالن الغدیر استانداری با بیان اینکه امسال مقارن با چهلمین سال آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است گفت: امسال، سال گرامیداشت دفاع مقدس و تبیین ارزش‌های آن است که با شعار « ما قوی هستیم » برگزار می‌شود.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با تاکید بر برگزاری برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و اجتماعی این ایام با رویکرد دستاوردهای دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس درخشان‌ترین قطعه از تاریخ ایران اسلامی و مقطعی است که فرهنگ ناب دفاع مقدس که منجر به پیروزی و حماسه‌آفرینی های دیگر شد را ایجاد کرد.

 

وی با تاکید بر تبیین نقش و اهمیت دفاع مقدس در پیشرفت‌های ایران اسلامی تصریح کرد: تبیین ارزش‌های حاکم بر دفاع مقدس، تبیین دستاوردها و تاثیرات سرنوشت‌ساز آن بر اقتصاد، فرهنگ، قدرت دفاعی و امنیتی و موقعیت سیاسی و پیشرفت‌های علمی و فناوری از اهداف برگزاری برنامه‌های چهلمین سال بزرگداشت دفاع مقدس به‌عنوان حرکتی نمادین در نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس است.

 

مصطفی پور با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس به ریاست استاندار و تشکیل کمیته‌های ۱۷ گانه اعلام کرد: باید از همه ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادهای کشوری و لشکری و موسسات مردم‌نهاد و برای  بزرگداشت این ایام بهره برد.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس تا پایان اسفند ادامه دارد خواستار برگزاری برنامه‌های استان با رویکرد دفاع مقدس شد.

 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به دانشنامه دفاع مقدس گیلان که فاقد ردیف اعتباری مشخص است خواستار بهره‌گیری از بخشی بودجه‌های پژوهشی دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها جهت ترویج مقالات در این خصوص و محتواسازی پارک موزه دفاع مقدس گیلان شد.

 


وی اعلام کرد: چاپ ۵۰ کتاب مرتبط با معارف دفاع مقدس در حوزه تاریخ شفاهی و خاطرات شهدا و رزمندگان گیلانی در سال جاری در دست اقدام است.

 

مصطفی پور با تاکید بر ضرورت تسریع در احداث پارک موزه دفاع مقدس استان گفت: دستاوردهای دفاع مقدس نیازمند مکانی برای نگهداری و نمایش خاطرات و رشادت‌های گیلانیان جهت بازدید عموم و استفاده محققان و پژوهشگران است.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه گیلان جز استان‌های آخر در راه‌اندازی پارک موزه دفاع مقدس است گفت: این در حالیست که گیلان از استان‌های درخشان و تاثیرگذار در جنگ بوده و ظلم است استانی با هشت هزار شهید و این همه دستاورد مرکزی برای نگهداری اسناد شهدا نداشته باشد.

 

مصطفی پور با بیان اینکه عملیات احداث پارک موزه دفاع مقدس گیلان با تخصیص اعتباراتی آغاز شده و در سه فاز طراحی شده است تصریح کرد: این پارک موزه فاقد بودجه دولتی مشخص است و باید از ظرفیت‌های استانی برای تکمیل آن بهره گرفته شود که امیدواریم در بودجه ۹۹ نیز اعتباراتی برای این پروژه تخصیص یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار