عضو انجمن همگن صنایع شیمیایی و سلولزی استان کرمانشاه با اشاره به مهمترین مشکلاتی که واحد‌های تولید مواد ضدعفونی کننده استان با آن مواجهند، گفت: هم اکنون سهم مواد ضدعفونی کننده تولیدی استان از محصولات موجود در داروخانه‌های کرمانشاه تنها حدود ۱۰ درصد است.
کد خبر: ۸۷۴۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،عیسی محمدی اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تعدادی از واحدهای تولید مواد شیمیایی با تغییر خط تولید و یا اضافه کردن امکانات جدید، اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده برای آن ایام بحرانی کردند، اما اکنون آنطور که باید مورد حمایت قرار نمی‌گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یازده واحد با ظرفیت تولید روزانه حدود 55 تن انواع مواد ضدعفونی کننده در استان داریم که بسیاری از آنها مانند روزهای اول تولید ندارند.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون از مهمترین مشکلاتی که واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده با آن مواجهند یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما استفاده از تولیدات استان‌های دیگر در کرمانشاه است، بگونه‌ای که هم اکنون در سطح داروخانه‌ها فقط حدود 10 درصد تولیدات واحدهای کرمانشاه به فروش می‌رسد و 90 درصد دیگر مربوط به تولیدکنندگان استان‌های دیگر است.

محمدی دلیل این امر را نیز خرید داروخانه‌ها از شرکت‌های پخش دانست که عمدتا تولیدات کارخانجات مربوط به خود همین شرکت‌ها که خارج از استان است را عرضه می‌کنند و دیگر جایی برای واحدهای تولیدی استان نمی‌ماند.

وی از کمبود الکل به عنوان ماده اولیه مورد نیاز تولید نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات جدی پیش روی واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده یاد کرد و افزود: برای تامین الکل، سامانه سراسری طراحی شده که صرفا واحدهایی که در این سامانه تایید شوند امکان دریافت الکل خواهند داشت و واحدهای کرمانشاه در این زمینه با مشکل مواجهند.

وی افزود: به دلیل مجموع این مشکلات و کاهش تولیدی که در واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده ایجاد شده، این واحدها با دپو ملزومات مانند ظروف بسته‌بندی و ... مواجه شدند، زیرا از ابتدا این ملزومات را برای حجم زیاد تولید خریداری کردند، اما اکنون این میزان تولید ندارند.

محمدی همچنین از موقت بودن پروانه فعالیت واحدهای تولید مواد ضدعفونی کننده هم یاد کرد و گفت: این پروانه موقت برای مدت سه ماه صادر شده بود که برای تمدید آن با مشکل مواجه بودیم، اما ظاهرا در جلسه اخیر ستاد کرونا مقرر شده با همکاری معاونت غذا و دارو این پروانه‌ها تمدید شود.

عضو انجمن همگن صنایع شیمیایی و سلولزی استان کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه مشکل خروج مواد ضدعفونی کننده از استان و امکان ارسال محصولات کرمانشاه به دیگر استان‌ها مرتفع شده، افزد: اما هنوز برای صادرات مجوزی داده نشده و در صورتی اجازه صادرات مواد ضدعفونی کننده داده می‌شود که واحدها از الکل وارداتی برای تولید استفاده کنند.

محمدی همچنین از آمادگی واحدهای تولیدی کرمانشاه برای تولید کافی مواد ضدعفونی کننده برای فصل سرما که پیش‌بینی شده شیوع بیماری کرونا بیشتر باشد خبر داد و گفت: برای این منظور نیازمند حمایت‌های بیشتری هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار