بغداد همچنان شاهد تحرکات هسته‌های خاموش داعش است و رزمندگان عراقی عملیاتی را برای پاکسازی این منطقه آغاز کردند.
کد خبر: ۸۷۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 13 July 2020

به گزارش تابناک سمنان:، از شمال استان بغداد خبر می‌رسد، هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش همچنان در منطقه مهم و راهبردی «الطارمیه» مخفی هستند و تحرکات آنان در این محور تحت اشراف نیرو‌های اطلاعات است.

در روز‌های گذشته رزمندگان بسیج مردمی (تیپ ۴۲، واحد امنیتی و زرهی) به همراه نیرو‌های واکنش سریع، پلیس فدرال و نیرو‌های مشترک فرماندهی عملیات بغداد با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش، عملیاتی را برای شناسایی عناصر مخفی داعش آغاز کردند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، جست و جوی منطقه به منطقه و بررسی‌های دقیق میدانی نیرو‌های عراقی در منطقه «الطارمیه» در جریان است و تاکنون شماری از تروریست‌های داعش شناسایی و دستگیر شده اند.

آخرین خبر‌ها از دروازه شمالی پایتخت عراق/ آغاز عملیات علیه بقایای داعش در غده سرطانی بغداد + تصاویر

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های عراقی در این عملیات توانستند مقداری سلاح را هم کشف و ضبط کنند؛ یک مخفی گاه عناصر تروریستی داعش هم در جریان جست و جوی‌های رزمندگان در منطقه «الطارمیه» شناسایی و منهدم شد.

کشف یک پایگاه نظامی بزرگ زیر زمینی نیز دستاورد دیگر نیرو‌های عراقی در عملیات امن سازی منطقه آلوده الطارمیه است؛ گروهک تروریستی داعش این پایگاه را به مرکزی برای آموزش عناصر خود و برنامه ریزی برای ضربه زدن به نیرو‌های عراقی تبدیل کرده بود.

آخرین خبر‌ها از دروازه شمالی پایتخت عراق/ آغاز عملیات علیه بقایای داعش در غده سرطانی بغداد + تصاویر

منطقه «الطارمیه» دروازه شمالی بغداد محسوب می‌شود و از سویی دیگر دروازه ورود به استان صلاح الدین از محور جنوب است و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده که در حال حاضر به عناصر مخفی داعش آلوده است.

آخرین خبر‌ها از دروازه شمالی پایتخت عراق/ آغاز عملیات علیه بقایای داعش در غده سرطانی بغداد + تصاویر

منطقه «الطارمیه» از شرق نیز به شهر «بعقوبه» مرکز استان دیاله و از محور شمال غرب به شهر‌های «بلد و سامراء» در استان صلاح الدین متصل می‌شود و از محور غرب هم با استان الانبار مرز‌های مشترک دارد و این موقعیت جغرافیایی یک امتیاز برای گروهک تروریستی داعش که بتواند فعالیت هاش را ادامه دهد.

گروهک تروریستی داعش در سال‌های گذشته منطقه «الطارمیه» را با همکاری برخی ساکنان به محلی مناسب برای آموزش و تقویت عناصر خود تبدیل کرده و از این محور نسبت به نا امن کردن شمال استان بغداد اقدام کرده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، برخی جریان‌های سیاسی داخلی عراق به همراه محور غربی - عبری - عربی (به سرکردگی آمریکایی ها) از فعالیت‌های گروهک تروریستی داعش در منطقه الطارمیه در شمال استان بغداد حمایت می‌کنند.

آخرین خبر‌ها از دروازه شمالی پایتخت عراق/ آغاز عملیات علیه بقایای داعش در غده سرطانی بغداد + تصاویر

به گفته منابع میدانی، تاکنون هسته‌های خاموش داعش در چندین مرحله تلاش کردند از منطقه الطارمیه به پایتخت نفوذ کنند که با واکنش به موقع نیرو‌های عراقی تمامی عملیات‌های آنان ناکام ماند و به نتیجه‌ای نرسید.

نباید فراموش کرد قدرت گیری عناصر مخفی داعش در منطقه «الطارمیه» که از آن به عنوان غده سرطانی شمال استان بغداد یاد می‌شود به معنای به چالش کشیدن شدن امنیت بخش مهمی از مناطق مرکزی عراق (بخش‌هایی از استان‌های الانبار، صلاح الدین، دیاله و بغداد) است.

جریان‌های و احزاب سیاسی که به دنبال ناامنی مجدد در مرکز عراق هستند با سنگ اندازی و کارشکنی در تلاش هستند مانع از عملیات گسترده پاکسازی الطارمیه شوند و برای هسته‌های خاموش داعش در این منطقه زمان بخرند.

منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار