گلخانه "حیدرآباد" هرسین اردیبهشت ۱۳۹۷ کلنگ‌زنی شد، پروژه‌ای که هم قرار بود سرمایه‌گذاری خارجی برای استان جذب کند و هم وسعت گلخانه‌های استان را بیش از ۴۰ هکتار افزایش دهد.
کد خبر: ۸۷۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 13 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،در زمان آغاز عملیات اجرایی این پروژه و بر اساس قولی که سرمایه‌گذار و مسئولین دادند، قرار بود فاز اول این گلخانه 15 ماهه به بهره‌برداری برسد.

سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای این پروژه در آن زمان حدود 43 میلیون یورو برای سه فاز پروژه بود که قرار بود با سرمایه‌گذاری دو شرکت هلندی و ترک تامین شود، اما با گذشت چند وقت مشکلاتی رخ داد که سرمایه‌گذاران نتوانستند تعهدات خود را عمل کنند و کار از آنها گرفته شد.

پس از مدتی سه سرمایه‌گذار دیگر شامل شرکت‌های "ایساتیس اوراسیا"، "رویال فدک" و "موسسه مالی ملل" برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کردند که حالا شرکت ایساتیس اوراسیا با جدیت پای کار است.

فرید خلیلی مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت گلخانه حیدرآباد، گفت: به زودی عملیات اجرایی این پروژه با همکاری شرکت "ایساتیس اوراسیا" آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: برای اجرای این پروژه با شرکت ایساتیس اوراسیا به توافقاتی رسیدیم و عملیات اجرایی گلخانه حیدرآباد طی هفته‌های آتی آغاز خواهد شد.

وی سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده برای این گلخانه را نزدیک به 30 میلیون دلار بر اساس گفته سرمایه‌گذار اعلام کرد و یادآور شد: این گلخانه در دو فاز دیده شده که فاز اول آن 23 هکتار است و اگر این فاز اجرایی شود تا 46 هکتار قابل افزایش است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون کار واگذاری اراضی این گلخانه در حال نهایی شدن است.

خلیلی با بیان اینکه سرمایه این پروژه توسط فرد ایرانی مقیم خارج کشور تامین خواهد شد، عنوان کرد: بخشی از ماشین آلات این گلخانه نیز از هلند خواهد آمد.

وی زمان اجرای فاز اول 23 هکتاری این پروژه را نیز حدود دو سال اعلام کرد و ادامه داد: میزان دقیق اشتغال و تولید این پروژه باید بر اساس طرح توجیهی نهایی مشخص شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار