کد خبر: ۸۷۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 17 July 2020

 

خسارت 24 میلیاردی سیل در گیلان؛ 18 اکیپ‌ راهداری به مردم خدمت‌رسانی کردند

گروه استان‌‌ها ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه سیل ۲۴ میلیارد ریال خسارت در گیلان برجای گذاشت گفت: ۱۸ اکیپ‌ راهداری به مردم خدمات‌رسانی کردند.

فریبرز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، ضمن اشاره به  موضوع وقوع سیل و رانش زمین روزهای گذشته در گیلان از اعزام 18 اکیپ‌ راهداری برای کمک به مردم و بازگشایی راه‌ها به مناطق مختلف استان خبر داد و اظهار داشت: سیلاب اخیر گیلان که در برخی نقاط استان بسیار شدید بود 24 میلیارد ریال خسارت در استان برجای گذاشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه عوامل و پرسنل راهداری طبق اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران برای خدمت‌رسانی آماده بودند عنوان کرد: سیلاب و رانش زمین خسارت‌هایی را در استان گیلان و مناطق واقع در شهرستان‌های تالش، ماسال، رودسر، رضوانشهر و سیاهکل به بار آورده است.

مرادی بروز خسارت در رویه راه‌های دسترسی، تخریب آسفالت جاده‌ها، رانش شانه راه‌ها و آب شستگی پایه پل‌ها را از جمله برخی خسارت‌های سیل روزهای گذشته استان گیلان ذکر کرد و ابراز داشت: استان گیلان به جهت موقعیت آب و هوایی و اقلیمی خود در نقطه‌ای واقع شده است که همواره شاهد بروز چنین حوادث غیرمترقبه‌ای در آن هستیم.

بیشتر بخوانید
  • خسارت سیلاب به راه‌های مواصلاتی شرق گلستان؛ تردد در همه محورها برقرار شد

  • خسارت سیلاب به منازل مسکونی روستایی در شرق گلستان+ تصاویر

  • احتمال جاری شدن سیلاب در برخی مناطق خراسان رضوی/ آتش‌نشانی مشهد به حالت آماده‌باش درآمد

وی اعزام اکیپ‌های مختلف راهداری و ماشین‌آلات سبک و سنگین به مناطق سیل‌زده استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این نیروها از ابتدای وقوع سیل در مناطق مختلف استان حضور داشتند افزود: وقوع سیل و رانش زمین علاوه بر اینکه موجب مسدود شدن راه‌های دسترسی شده بود مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با تأکید بر اینکه به علت حضور به موقع عوامل راهداری به سرعت مشکلات ایجاد شده در مناطق سیل‌زده استان برطرف شد خاطرنشان کرد: در جریان وقوع سیلاب سال‌های گذشته چندین پل در استان گیلان تخریب شده بود که هم‌اینک با تزریق اعتبارات لازم در حال بازسازی آن‌ها هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان انجام اقدامات لازم در راستای رفع نقاط پرحادثه راه‌های استان در طول سال را نیز از اولویت‌های این اداره کل دانست و تصریح کرد: علاوه بر این‌ها همزمان با تأمین اعتبارات امسال اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای نگهداری از شریان‌های اصلی و فرعی استان انجام شده است.

وی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها را از جمله اقداماتی که راهداری نسبت به آن اقدام کرده است خواند و گفت: نصب تابلو و کف نوشته، آشکارسازی محدوده مدارس، نصب چراغ‌های راهنمایی و نقاشی دیوار محوطه مدارس با طرح‌های دارای مفاهیم آموزشی ترافیکی از جمله اقدامات انجام شده در این بخش محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از تنوع و گستردگی شبکه راه‌های استان، شرایط اقلیمی و جوی خاص حاکم بر آن سخن گفت و افزود: رطوبت بالا، گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه در سطح محورهای استان موجب تسریع آسیب به راه‌ها می‌شود که این امر اهمیت ویژه اجرای عملیات راهداری را نمایان می‌سازد.

به گزارش تسنیم وجود بارش‌های مستمر باران و برف در طول سال از جمله چالش‌های موجود در مسیر نگهداری از جاده‌ها و شریان‌های اصلی و فرعی گیلان است از طرفی گردشگرپذیر بودن و تردد بی‌وقفه صورت پذیرفته در محورهای استان موجبات تسریع آسیب به راه‌های آن را فراهم می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار