کد خبر: ۸۷۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۲ 18 July 2020

مادران شهیدان عالی، درود، رمضان زاده و باغکی آسمانی شدند

تابناک/مرحومه «فرخ ابراهیمی»، مادر شهیدان معظم «ابراهیم و حسین عالی»  براثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.مراسم تشییع و تدفین این بانوی فداکار در محل بهشت محمد رسول الله (صلوات الله علیه) زاهدان برگزار شد.شهید معظم ابراهیم عالی فرزند اصغر در هفتم دی ماه ۱۳۴۳ در شهرستان زابل دیده به جهان […]

مرحومه «فرخ ابراهیمی»، مادر شهیدان معظم «ابراهیم و حسین عالی»  براثر بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
مراسم تشییع و تدفین این بانوی فداکار در محل بهشت محمد رسول الله (صلوات الله علیه) زاهدان برگزار شد.
شهید معظم ابراهیم عالی فرزند اصغر در هفتم دی ماه ۱۳۴۳ در شهرستان زابل دیده به جهان گشود و در دهم آبان ماه سال ۱۳۶۰ در عملیات والفجر ۸ منطقه بستان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
همچنین بسیجی شهید حسین عالی در هشتم دی ماه سال ۱۳۴۵ در شهرستان زابل متولد شد و در ۲۱ بهمن ماه سال ۱۳۶۴ در عملیات والفجر ۸ در منطقه اروندرود به مقام شهادت نایل شد.

مادر شهیدان «درود» به فرزندان شهیدش پیوست

مرحومه حاجیه خانم «منصوره رهنما هراتبر» مادر شهیدان «جلال و محمدتقی درود» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
شهیدان محمد تقی و جلال درود به ترتیب در سال‌های ۱۳۳۹ و ۱۳۴۹ در شهرستان رودسر چشم به جهان گشودند و در دوم دی ۱۳۵۹ در دزفول بر اثر انفجار مین و چهارم تیر ۱۳۶۶ در ماووت عراق بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر، دست و پا به شهادت رسیدند.  

پدر شهیدان «مهرابی» به فرزندان شهیدش پیوست

مرحوم حاج «حسین مهرابی» پدر شهیدان «حشمت الله و رحمت اله مهرابی» در سن ۹۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پدر شهیدان مهرابی در آرامستان کوشک و در جوار مزار مطهر شهیدانش به خاک سپرده شد.
گفتنی است، شهید رحمت‌اله مهرابی در سن ۲۰ سالگی در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه ۶۰ در دارخوین به فیض شهادت نائل آمد.
حشمت‌الله مهرابی نیز در حالی که ۱۹ ساله بود در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه ۶۱ در منطقه عملیاتی والفجر مقدماتی، سردشت، شربت شهادت را نوشید.  مزار این دو شهید والامقام در گلزار شهدای شهر کوشک از توابع شهرستان خمینی شهر قرار دارد.

مادر شهیدان «رمضان زاده دشت بیاض» آسمانی شد

مرحومه «فاطمه عطوفی دشت بیاض» مادر شهیدان «حسن و محمد رمضان زاده دشت بیاض» در سن ۹۲ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر مادر شهیدان رمضان زاده دشت بیاض در قطعه صالحین بهشت رضا(ع) مشهد مقدس به خاک سپرده شد.
شهیدان حسن و محمد رمضان زاده دشت بیاض در اول بهمن ۱۳۳۸ و هفتم دی ۱۳۴۳ چشم به جهان گشودند و در ۲۸ دی ۱۳۶۵ و ۲۷ دی ۱۳۶۵ به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان «دانای باغکی» به فرزندان شهیدش پیوست

مرحومه  «معصومه رام شورابی» مادر شهیدان «رجبعلی و میرزاحسن دانایی باغکی» و مادر دو جانباز «حسن و محمدرضا دانایی باغکی» پس از تحمل سال‌ها دوری از فرزندان شهیدش  در سن ۸۸ سالگی به علت بیماری آسمانی شد.
پیکر این تندیس صبر و استقامت با حضور خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و جمعی از مردم شهیدپرور مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جهت طواف به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) و سپس جهت خاک سپاری به گلزار شهدا «بهشت رضا، قطعه صالحین» مشهد مقدس به خاک سپرده شد.
برادران شهید رجبعلی و میرزاحسن دانایی باغکی در دوم فروردین ۱۳۳۹ و هفتم تیرماه ۱۳۳۰ چشم به جهان گشودند و در اول خرداد ۱۳۶۵ و ۲۴ فروردین ۱۳۶۲ به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

مادرشهیدان «اعتمادی عیدگاهی» از مشهدالرضا به رحمت ایزدی پیوست

  «زهرا توتونچی» متولد ۱۰ تیر ۱۳۱۶ در سن ۸۳ سالگی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی، در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
مراسم تشییع این اسوه صبر و مقاومت تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار و پیکر این تندیس صبر و استقامت پس از طواف در بارگاه ملکوتی امام علی ابن موسی‌الرضا (ع) در صحن آزادی به خاک سپرده ‌شد.
علی اعتمادی عیدگاهی» سال ۱۳۶۰ در عملیات کربلای ۵ در شلمچه، «محمد اعتمادی عیدگاهی» سال ۱۳۶۵ در منطقه حاج عمران و «حسن اعتمادی عیدگاهی» سال ۱۳۶۵ در منطقه مریوان به فیض شهادت نائل آمدند.
پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد قاسمی» تشییع شد

پیکر مطهر شهید مدافع حرم «جواد قاسمی» از رزمندگان تیپ فاطمیون، با حضور اقشار مختلف مردم از ناحیه مقاومت سپاه کاشان به سمت گلزار شهدای دارالسلام گلابچی این شهرستان تشییع شد.
گفتنی است، شهید مدافع حرم جواد قاسمی از تیپ فاطمیون که قبلا چندین بار در سوریه مجروح شده بود یازدهم تیرماه ۱۳۹۹ در سوریه در اثر اصابت موشک به شهادت رسید.

پیکر شهید مدافع حرم «علی علیزاده» تشییع شد

آیین تشییع پیکر شهید والامقام «علی علیزاده»  با حضور جمع کثیری از خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران، مسئولان اجرایی و گروه‌های مردمی دلیجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و پیکر وی در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.
شهید علیزاده متولد ۱۳۷۰ و از شهدای مدافع حرم تیپ فاطمیون بود که برای دفاع از مردم سوریه عازم این کشور شده بود و هشتم بهمن سال ۱۳۹۴ در مصاف با گروه‌های تفکیری به مقام شهادت نائل آمد.

پیکر پاک این شهید بزرگوار پس از تفحص و سه سال دوری وارد ایران اسلامی شد و روز ۲۴ تیرماه به آغوش خانواده و دو فرزندش در شهرستان دلیجان بازگشت.

پیکر شهید مدافع حرم «قاسم ابراهیمی» در ورامین تشییع شد

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم «قاسم ابراهیمی» بر روی دستان مردم انقلابی ورامین برگزار و در آرامگاه ابدی‌اش در امامزاده حسین رضا (ع) این شهرستان به خاک سپرده شد.
شهید مدافع حرم «قاسم ابراهیمی» در سوریه و در شهر حلب در مبارزه با داعش به درجه رفیع شهادت نایل آمد و پیکر پاکش بعد از شناسایی با آزمایشات DNA، پس از ۶ سال به میهن اسلامی بازگشت.

«حاج قدرت حیدری» جانباز ۷۰ درصد به خیل شهدا پیوست

 جانباز «حاج قدرت حیدری»، از شهرستان فسای استان فارس در دوران دفاع مقدس پس از تحمل ۳۹ سال رنج ناشی از جانبازی، دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.
پیکر این شهید گرانقدر از منطقه رضوانیه شهرستان فسا به سمت روستای خورنگان تشییع و در گلزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.
حاج قدرت حیدری هشتم آذرماه سال ۱۳۶۰ در منطقه بستان بر اثر اصابت ترکش از ناحیه دوچشم مجروح شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار