جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان:
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: تاکنون 13 هزار و 437 تست کرونا در استان انجام شده که 28 درصد مثبت و 72 درصد منفی بوده است در حالی که نتایج مثبت پس از پیک اول به زیر 10 درصد رسیده بود.
کد خبر: ۸۷۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸ 20 July 2020

 

 
 انجام بیش از 13هزار تست کرونا/ بانک‌های قزوین بیشترین تلفات کرونا را دارند
 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، منوچهر حبیبی در جلسه هماهنگی کمیته‌های ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که عصر امروز در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قزوین برگزار شد با بیان اینکه غفلت از کرونا هزینه مالی و جانی زیادی را به جامعه وارد می‌کند، اظهار کرد: ما بعد از پیک اول کرونا مغرور شدیم و عادی انگاری کردیم که اکنون هزینه زیادی را می‌پردازیم.

وی افزود: اگر در برابر کرونا غفلت کنیم، زمین‌گیر خواهیم شد و اگر به کرونا میدان دهیم باید کره خاکی را ترک کنیم؛ در این میان عده‌ای هنوز شرایط را جدی نگرفتند و به بهانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز کرونا را دور می‌زنند.

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: کرونا به هیچکس رحم نمی‌کند و باید موضوع را جدی بگیریم و در این میان نظارت‌ها هم به صورت جدی انجام شود.

این مقام مسئول بیان کرد: تاکنون 13 هزار و 437 تست کرونا در استان انجام شده که 28 درصد مثبت و 72 درصد منفی بوده است در حالی که نتایج مثبت پس از پیک اول به زیر 10 درصد رسیده بود.

روزانه 120 هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود

جانشین رئیس ستاد مقابله با کرونای استان قزوین در خصوص ماسک و محلول ضدعفونی‌کننده ادامه داد: اکنون روزانه 120 هزار عدد ماسک در استان تولید می‌شود و از 38 واحد تولیدکننده فقط 18 واحد فعال است و 20 واحد هم تعطیل شده است که برای رفع نیاز استان باید مجدد راه‌اندازی شوند.

وی عنوان کرد: باید ماسک ارزان قیمت در اختیار مردم قرار گیرد تا همه امکان استفاده داشته باشند و اکنون هیچ کمبودی در این زمینه نداریم؛ همچنین ایستگاه‌های توزیع ماسک باید دوباره در تمامی نقاط استان دایر شود و مسئولین نظارت بر روند را رها نکنند.

حبیبی تصریح کرد: در حوزه ادارات متاسفانه ضعیف‌ترین دستگاه‌ها در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بانک‌ها هستند که بیشترین تلفات جانی را پس از کادر بهداشت و درمان دارند.

معاون سیاسی استاندار قزوین اضافه کرد: به شدت از عملکرد بانک‌ها گله‌مند هستیم و به رئیس کل هم منتقل کردیم، به طوری که 40 نفر از کارمندان یکی از بانک‌ها در استان مبتلا به کرونا شدند که نشان می‌دهد بانک‌ها توجهی به سلامت کارمندان خود و ارباب رجوع ندارند.

این مقام مسئول گفت: از این پس بانک‌هایی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز رئیس مرکز آن بانک در استان به مردم معرفی خواهد شد تا درس عبرت شود چراکه سلامت جامعه را به بازی گرفته‌اند.

ما در نظارت‌ها بی‌رحم هستیم

وی ادامه داد: ما در نظارت‌ها بی‌رحم هستیم چون این بی‌رحمی رابطه مستقیمی با سلامت جامعه دارد؛ همه ما باید در برابر کرونا احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشیم و این به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان خاطرنشان کرد: در بحث پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا سهم استان قزوین 738 میلیارد تومان است که تا پایان تیرماه فرصت ثبت نام و تا پایان مرداد هم فرصت جذب داریم که تاکنون میزان جذب ما مناسب نبوده است.

حبیبی با بیان اینکه سالن‌های آمفی تئاتر و میهمان سراهای ادارات تا اطلاع ثانوی باید پلمب شود، گفت: دفاتر پیشخوان یکی از مراکز مهم است که شلوغ و بدون نظارت است لذا تهدیدی برای شیوع بیشتر بیماری به شمار می‌رود.

معاون سیاسی استاندار قزوین افزود: شاخص کرونا در ارزیابی عملکرد مدیران استان لحاظ می‌شود و گزارشات هفتگی باید از فرمانداران خواسته شود و بحث دولت الکترونیک اکنون باید به طور ویژه برای رعایت فاصله‌گذاری‌ها در دستور کار ادارات قرار گیرد.

برچسب ها: کرونا ، قزوین ، بانک ها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار