فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: پروژه قزوین- تنکابن، طرح ملی و یکی از محور‌های استراتژیک و دارای نقش پدافند غیرعامل در کشور است.
کد خبر: ۸۷۸۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 22 July 2020

 نقش جاده قزوین- تنکابن در پدافند غیر عامل

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در حاشیه بازدید از کیلومتر صفر تا ۶۴ در دست احداث جاده قزوین- تنکابن در جمع خبرنگاران، افزود: این پروژه، طرح ملی و یکی از محور‌های استراتژیک و دارای نقش پدافند غیرعامل در کشور است.

وی افزود: اجرای این طرح و بهره برداری از آن فاصله استان‌های قزوین و مازندان را ۱۷۰ کیلومتر کاهش می‌دهد و سالانه ۱۰۰ میلیون متر مکعب در مصرف سوخت صرفه جویی در پی دارد.

محمد افزود: این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۲ بوده و در سال ۸۶ اجرای آن کلید خورده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: طرح ملی قزوین-الموت- تنکابن دارای ۶ قطعه بوده که اجرای ۲ قطعه آن به قرارگاه خاتم واگذار شده و بعدا یک قطعه دیگر نیز به آن اضافه شده است.

محمد افزود: قطعات واقع شده در قزوین دارای ۶۴ کیلومتر است که کار اجرا و آسفالت ۱۵ کیلومتر آن باقی مانده و برای تکمیل شدن به ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: برای اجرای باقی مانده کل این مسیر در مجموع به سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که با توجه به محدودیت‌های اعتباری دولت، پیشنهاد قرارگاه خاتم تهاتر دارایی‌های دولت و نفت است.

محمد با بیان اینکه تکمیل این پروژه از آرزو‌های دیرینه مردم منطقه است و ترافیک جاده شمال را کاهش می‌دهد، گفت: ۴۲ کیلومتر از این طرح در استان قزوین آسفالت شده و ۱۲ کیلومتر دیگر در دست احداث قرار دارد و میزان پیشرفت مسیر در استان قزوین ۸۰ درصد و کل مسیر از قزوین تا مازندان ۳۸ درصد است.

منبع : صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار