در حالی که مقامات آمریکا پیش از این نسبت به انجام حملات سایبری برای سرقت تحقیقات پیرامون بیماری کووید-۱۹ هشدار داده بودند، اکنون ایالات متحده دو هکر چینی را به سرقت تحقیقات کووید-۱۹ متهم کرده است.
کد خبر: ۸۷۸۵۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 22 July 2020

آمریکا ۲ هکر چینی را به سرقت تحقیقات کووید-۱۹ متهم کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده امروز دو هکر چینی را به هدف قرار دادن تحقیقات کووید-۱۹ و تلاش برای سرقت آنها متهم کرد. این اتهامات بخشی از یک کیفرخواست ۱۱ ساله است که ادعا می‌شود این دو نفر یک کمپین جهانی هک را راه اندازی کرده اند که بیش از ۱۰ سال ادامه داشته است.

گفته می‌شود این هکرها در تازه ترین تلاش خود به دلیل آسیب پذیری شبکه‌های رایانه‌ای یک شرکت بیوتکنولوژی در ماساچوست که مشغول انجام تحقیقات پیرامون واکسن، آزمایش و درمان کووید-۱۹ بودند، به سراغ آن رفته‌اند.

در ماه آوریل نیز آمریکا از وقوع حملات سایبری به وزارت بهداشت و خدمات انسانی گزارش داد که مدیریت مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا(CDC) را بر عهده دارد. مقامات گفتند که هکرهای مستقر در چین مسئول این حملات هستند. 

در ماه مه نیز اف بی آی هشدار داد که هکرهای مورد حمایت چین تلاش می‌کنند تحقیقات در مورد کووید-۱۹ را از سازمان‌های آمریکایی به سرقت ببرند. 

در ماه جاری(ژوئیه) نیز مقامات اطلاعاتی گفتند هکرهای روسی سازمان‌های بهداشت و درمان کانادا، انگلیس و ایالات متحده را هدف قرار داده‌اند. 

اما به گزارش آسوشیتد پرس، اتهام به این دو هکر چینی اولین اقدامی است که هکرهای خارجی را به طور رسمی متهم به هدفگیری تحقیقات کروناویروس جدید در آمریکا می‌کند.

طبق کیفرخواست، این هکرها هم برای وزارت امنیت دولت چین و هم برای منافع شخصی خود کار می‌کردند. گفتنی است که در حال حاضر هیچ علامتی مبنی بر اینکه آنها تحقیقات کووید-۱۹ را بدست آورده‌اند، وجود ندارد.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که این حملات سایبری علاوه بر هدف قرار دادن تحقیقات کووید-۱۹ تحقیقات حوزه‌های رباتیک، مهندسی هواپیما و دریایی، مهندسی انرژی پاک، زیست فناوری، سازمان‌های غیر دولتی و فعالان حقوق بشر را نیز هدف قرار داده‌اند. به گفته وزارت دادگستری آمریکا هکرها تاکنون اسرار تجاری، فناوری‌ها، داده‌ها و اطلاعات شخصی را از سیستم‌های رایانه‌ای کسب و کارها، افراد و آژانس‌ها در سرتاسر جهان به سرقت برده‌اند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

تلگرام تابناک سمنان

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار