مدیر کل فنی و حرفه ای اصفهان:
مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: مدل آموزش دو گانه در اصفهان استاندارد سازی شد و به شکل پایلوت در کشور به اجرا در می آید.
کد خبر: ۸۷۸۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 23 July 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در اصفهان، آرش اخوان طبسی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیستم صلاحیت حرفه ای در پارس جنوبی خیلی استاندارد با مشارکت یکی از مراکز فنی و حرفه ای اصفهان اجرایی شد.
وی با بیان اینکه مدل آموزش دو گانه و سیستم صلاحیت حرفه ای الگو گرفته از سیستم‌مهارتی المان هست .
مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان ادامه با بیان اینکه لازم است فرهنگ مهارت اموزی را جا بیندازیم افزود: در اکثر کشورهای موفق دنیا داشتن یک شغل برای آنها بسیار مهم است اما به نوع کار فخر فروشی نمی کنتد یا به مدرک تحصیلی فخر نمی فروشند.
وی گفت: در کشورهای پیشرفته بر اساس شایستگی و مهارت افراد در شغل خود احترام برای افراد قایلند و درامد میدهند مثلا گاها یک لیسانسه با مهارت بالا بیش از یک فوق لیسانس بدون مهارت درامد دارد.
اخوان طبسی ادامه داد: در برنامه هفتم کشور سیستم صلاحیت حرفه ای در تراز ملی دستور اجرای ان را می دهند.
وی اظهار داشت: اهمیت پیاده سازی صلاحیت حرفه ای را باید برای مسولان و مردم جا بیندازیم ، تصریح‌کرد: انطباق مدرک تحصیلی ، شغل و صلاحیت های لازم احراز ان شغل در المان ۹۳ و ژاپن ۸۶ درصد است که این این هفت درصد اختلاف را در تولیدات خودروی انها قابل مشاهده است.
اخوان طبسی افزود: در کشور بدون کسب علم و دانش یک مدرکی می گیرد در رشته ای دیگر. مشغول به کار میشوند در صورتی که صلاحیت ان شغل را ندارند و با روابط و ضوابط در ان شغل جای گرفتند و به همین‌لحاظ کیفیت کار پایین می اید.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: با پیاده سازی سیستم صلاحیت حرفه ای و اموزش دو گانه شاهد جامعه ماهر و انسان های ماهر و اقتصادپویا خواهیم داشت .
وی گفت: باید سیستم‌اموزشی را به سمت استعداد یابی ببریم و در این حالت قطعا شاهد جهش اقتصادی خواهیم بود.
وی بیان داشت: در حیطه اموزش دو گانه از سال گدشته با ۱۸ نفر در صنف خودرو شروع کردیم و امسال در شرایط کرونا بنگاه ها تعطیل شد و تنها در حوزه خودرو به عدد ۳۰۰ نفر رسیده است.
اخوان طبسی اظهار داشت: در اصناف اصفهان نزدیک به هزار نفر در قالب اموزش دو گانه تعلیم دادیم که یک حرکت نو بود و در سال ۱۲۰هزار نفر را اموزش میدهم.
حکم رانی محله یکی از طرح هایی است که نیازسنجی از سطح پایین هر منطقه صورت می گیرد و مدل سازی شود .
مدیر کل فنی و حرفه ای استان اصفهان با بیان اینکه اگر فاصله بین اموزش و بازار کار باشد ان اموزش رو به فنا هست، گفت: فریدونشهر مرکز تخصصی حوزه کشاورزی با رویکرد گیاهان دارویی میشود همچنین
در دهاقان با گلخانه داران مذاکره کردیم تت روس های کشت گلخانه ای را به عنوان یک روش آموزشی تعلیم دهیم.
وی گفت همه ساله از ۳۱ تیر تا ۶ مرداد هفته مهارت است و روز ۶ مرداد روز کار افرینی و مهارت ملی است بنابراین که مشاغل جدید دیجیتالی در اولویت اموزش قرار دادیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار