کد خبر: ۸۷۹۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 24 July 2020

 

تابناک/به گزارش رشت ۲۰ و به نقل از حرف تازه، رامین صفاری عضو شورای شهر خشکبیجار بابت اختلافات اخیر شهرداری و اداره برق عذرخواهی کرد و گفت: در این ماجرا تنها شهرداری و اداره برق مقصر نیستند و باید مشکل ریشه یابی شود.

در روزهای گذشته قطعی برق شهرداری خشکبیجار در ساعت اداری با واکنش این مجموعه همراه بود و شهرداری دو کامیون شن و نخاله را مقابل درب ورودی اداره برق این شهر تخلیه کرد و این ماجرا به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شد. در همین راستا به گفتگو با رامین صفاری عضو شورای اسلامی شهر خشکبیجار نشستیم که در ادامه متن این گفتگو را مشاهده می کنید:

-آقای صفاری چه شد که کار به اینجا کشید و اختلاف دو اداره در این سطح علنی شد؟

در ابتدا لازم می دانم این نکته را عرض کنم که هیچگونه عذر و بهانه ای را نمی توانم بپذیرم و اتفاق اخیر بین شهرداری خشکبیجار و اداره برق قابل توجیه نیست. به عنوان یک عضو شورای شهر مراتب عذرخواهی خود را اعلام می کنم و شرمنده مردم هستم. بروز چنین اتفاقاتی جز خدشه دار شدن افکار عمومی نتیجه ای را در پی ندارد و اینگونه مسائل همچون نمکی بر زخم های مردم است که این روزها با مشکلات اقتصادی فراوانی نیز مواجهند.

-این اختلافات از کجا شکل گرفت و آیا امکان رفع مشکل با تعامل و گفتگو وجود نداشت؟

عوامل شهرداری خشکبیجار در مسائل و بحران های مختلف در کنار اداره برق بوده اند. هرگاه برف و هر رویداد طبیعی دیگری منجر به ایجاد بجران شد با تمام توان در کنار این نهاد بودیم و دوشادوش کارکنان برق حضور داشتیم. انتظارمان از اداره برق چنین برخوردی نبود که در ساعات اداری برق شهرداری خشکبیجار را قطع کنند. چطور در زمان بحران می توانستیم در تماس باشیم و برای خدمت به مردم هماهنگی های لازم را انجام دهیم؟ در این مورد نیز این امکان وجود داشت. وظیفه ذاتی همه ما مدیران خدمت به مردم است. مردم ما را انتخاب نکردند که درگیر شویم و چنین اتفاقاتی رخ دهد. انتظار داشتیم قبل از قطع برق تماسی گرفته می شد. البته بعد از این ماجرا صحبت هایی وجود داشت اما ای کاش قبل از آن با صحبت حل و فصل می شد.

-اما به هرحال هرکدام از دو طرف که مقصر بوده اند این اتفاق به سوژه بسیاری از رسانه ها تبدیل شد و مردم را آزرده خاطر کرد…

رسانه وظیفه انعکاس مطالب را دارد و طبیعتا نمی تواند سکوت کند. گروهی انتقاد کردند گروهی با زبان طنز بیان کردند و گروهی نیز پیگیر علت وقوع این اتفاق بودند. اما مساله این است که این اتفاق در ساعت اداری و در زمانی که مراجعه کنندگانی در شهرداری خشکبیجار حضور داشتند رخ داد. اگر در ساعت غیراداری بود فرصت برای حل موضوع وجود داشت. به هرحال هر کدام از دو طرف سهمی در این اتفاق داریم. اگرچه حتی بعد از این تصمیم آنی، با راننده کامیون تماس گرفتیم که مانع از این اتفاق شویم اما دیگر تخلیه کرده بود و دیر شده بود و متاسفانه این اتفاق منجر به آزردگی خاطر همشهریان ما شد.

-به نظر شما علت اصلی بروز چنین اتفاقاتی را باید در کجا جستجو کرد؟

نمی توانیم فقط این دو نهاد را مقصر بدانیم. یک سلسله عوامل در کنار یکدیگر کار را به اینجا کشانده است. عدم تامین مالی دو اداره مهم ترین موضوع است. بودجه شهرداری خشکبیجار کفاف حقوق ها را نیز نمی دهد. درآمد این شهرداری بسیار اندک است. از ۱۳ کیلومتر موهبت خدادادی خط ساحلی تنها زباله آن برای شهرداری خشکبیجار مانده است. مهم ترین منبع درآمدی شهرداری از ساخت و سازها است که اخیرا بسیار کاهش یافته است. یکی از مدیران ارشد نمی گوید چرا بودجه شهرداری خشکبیجار تخصیص نمی یابد و فرمانداری توجه لازم را به خشکبیجار ندارد. از سوی دیگر وزارت نیرو نیز با مشکلات بسیاری مواجه است و این مسائل مالی باید ریشه یابی شود. انتظار می رود مدیران استانی بپرسند چرا بودجه شهرداری خشکبیجار اختصاص نمی یابد؟

-آیا در شهرهای دیگر استان وضعیت متفاوتی وجود دارد؟

هرکجا وزیر و نماینده داشته باشد پیشرفته تر و توسعه یافته تر است. البته بعضی نمایندگان نیز موثرترند. متاسفانه در کشور ما در برخی موارد مسائل قائم به فرد است نه قائم به قانون. در این شرایط واقعا باید گفت دست نماینده صومعه سرا درد نکند. برای شهر و حوزه انتخابیه خودش کم نگذاشته است. برای تمام کوچه پس کوچه ها و محلات و روستاهای صومعه سرا قیر گرفته است. اما اینجا در خشکبیجار هنوز کوچه های اصلی نیز آسفالت نشده اند و بودجه شهرداری نیز اختصاص نمی یابد.

-در پایان اگر نکته ای مدنظر شماست بفرمایید.

من به نقش و سهم خودم بابت این اتفاق از مردم عذرخواهی می کنم. از همه آحاد مردم پوزش می طلبم و امیدوارم در آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم. انتظار داریم توجه بیشتری به خشکبیجار شود و مدیران ارشد استانی اینگونه مسائل را ریشه یابی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار