بنا به تصمیم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس، به دلیل وضعیت قرمز ناشی از شیوع کرونا سوم امرداد ۹۹ آیین نماز جمعه در ۲۱ شهرستان این استان و توابع آنها شامل ۵۵ شهر از جمله شیراز برگزار نشد و در برخی از شهرستان‌های فارس این مراسم عبادی سیاسی به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 25 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیین نماز جمعه این هفته فراشبند با توجه به وضعیت قرمز ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند در این آیین گفت: مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید به نماز اول وقت و نماز جمعه اهمیت بدهند و خودِ آنها باید همیشه در صف اول نماز جمعه باشند.

وی، با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از عوامل بسیار مهم افزایش اعتماد مردم به نظام، مایه ثبات و استحکام سیاسی نظام جمهوری اسلامی است، افزود: قبولی ولایت یعنی قبولی ولایت الله، حاکمیت الله و حکومت امام و نایب امام، به همین دلیل هم نماز جمعه جزو شئونات امام معصوم و ولی فقیه است و به همین دلیل نماز جمعه نمی‌تواند دولتی باشد و نصب و عزل امام جمعه هیچ ارتباطی با دولت‌ها ندارد.

امام جمعه فراشبند اظهار داشت: توجه به سیاست نیز از دل نماز بیرون می‌آید از این رو به آنهایی که اظهار می‌دارند نماز را سیاسی نکنید، باید گفت: در روایات آمده است، نمازی که همراه با پذیرش ولایت امام معصوم (ع) نباشد قبول نیست و لذا کسانی که با ولایت امام معصوم مشکل دارند بدانند که دارند زحمات بی‌نتیجه می‌کشند، زیرا ولایت رکن اعظم قبولی نماز است.
آیین نماز جمعه این هفته فراشبند با توجه به وضعیت قرمز ناشی از شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند در این آیین گفت
ابراهیمی، با بیان اینکه جرات، جسارت و فریاد زدن بر سر ظالم و ستمگر را از موذن و اذان می‌آموزیم، گفت: اذان به مومنان اجازه و جرات می‌دهد که باید بر سر آنان که مجری عدالت نیستند و در جامعه دست به اختلاس، دزدی و خلاف می‌زنند فریاد زنند و آنها را به مردم معرفی کنند تا مردم چهره منافقانه آنها را بشناسند و دیگر به آنها اعتماد نکنند.

وی بیان کرد: وای به حال آنان که اختلاس و از بیت‌المال دزدی کردند، چرا که در قیامت باید پاسخگوی ۸۰ میلیون نفر جمعیت ایران باشند.

شهرستان فراشبند در فاصله ۱۶۴ کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

*****************************************************************

نماز جمعه، حرکتی مهم در مسیر توسعه فرهنگی است

امام جمعه ارسنجان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به پنجم امرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه کشور در سال ۵۸ به دستور امام راحل توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی در تهران، گفت: مولود این انقلاب احیای فریضه نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام ابراهیم احمدی افزود: برگزاری نماز جمعه باعث خیر و برکات بسیاری در کشور شد و این آیین عبادی، سیاسی حرکتی مهم در مسیر توسعه فرهنگی است.

وی ادامه داد: دشمن از مساجد و مراکز نماز جمعه، ضربات زیادی خورده است و اکنون در یک هزار نقطه از کشور نمازجمعه برگزار می‌شود.

احمدی، بر موضوع برپایی میز خدمت توسط اداره‌ها و نهادها در محل برگزاری نماز جمعه تاکید و بیان کرد: حضور و پاسخگویی مسوولان شهرستان در این آیین، موضوعی بسیار مهم است که همه مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

شهرستان ارسنجان در ۱۲۵ کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.

**************************************************************************

عید غدیر تحت تاثیر کرونا قرار نگیرد

امام جمعه شهر رستم نیز درخطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: رسالت نهاد نماز جمعه، ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی حول محور منبر، مصلا، جذب جوانان، ایجاد حلقه‌های معرفتی و پرورش استعدادهای انقلابی در دامن امامت است.

حجت‌الاسلام حسینی بوشهری افزود: خطبه‌های نماز جمعه در اداره امور کشور تاثیر بسزایی دارد و مردم با حضورشان از مسائل دنیوی و دینی خود آگاهی و اطلاع می‌یابند و همچنین توطئه‌های دشمن رصد و تحلیل می‌شود.

وی اضافه کرد: مخاطبان نمازجمعه نباید محدود به یک قشرخاص باشد و از این رو نماز جمعه باید مردمی‌ترین نهاد باشد.

امام جمعه رستم با بیان اینکه مسووولان نباید حمایت مادی و معنوی خود را از نهاد نماز جمعه دریغ کنند، اظهار داشت: اگر چه ما با شرایط کرونایی مواجه هستیم اما در عین حال نباید موضوع غدیر را فراموش کنیم و ضروری است که برنامه‌های متناسب با این ایام برگزار شود.

شهرستان رستم به مرکزیت مصیری در ۱۷۵ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

هجدهم ذی‌الحجه عید غدیرخم است و امسال این روز مصادف با هجدهم امرداد 99 است.

در سال دهم هجرت، که پیامبر اکرم (ص) به حج مشرف شده بودند به هنگام بازگشت از مکه، در استراحتگاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خداوند مردمان را گرد آوردند و در آن مجمع سترگ، امام علی (ع) را به عنوان جانشین خود به آنان شناساند و فرمودند: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست». البته جانشینی علی (ع) سال‌ها پیش در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود، ولی در غدیر، به اطلاع عموم رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار