با صدور بیانیه ای؛
چین اقدام آمریکا در تعرض به کنسولگری این کشور را اقدامی غیرقانونی عنوان نمود و نسبت به این موضوع به صورت رسمی علیه آمریکا اعتراض کرد.
کد خبر: ۸۷۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 26 July 2020

چین به تصرف ساختمان‌ کنسولگری اش در آمریکا واکنش نشان داد

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه چین اقدام آمریکا در تعرض به کنسولگری این کشور را اقدامی غیرقانونی عنوان کرد.

در این ارتباط، «وانگ ون بین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که کشورش به سفارت آمریکا در مورد تعرض اخیر به ساختمان کنسولگری پکن در هوستون اعتراض کرده است، چون ساختمان کنسولگری چین در هیوستون، یک مکان دیپلماتیک و دارایی ملی چین است و مطابق کنوانسیون وین در رابطه با پیمان کنسولی میان چین و آمریکا، واشنگتن نباید به هیچ وجه به آن تعرض کند.

اعتراض رسمی چین به آمریکا پس از آن اعلام شده است که نیروهای فدرال آمریکا به همراه «کلیف سیگرووز» از مقام‌های ارشد وزارت خارجه ایالات متحده، با ورود به کنسولگری چین در شهر هیوستون، ساختمان آن را ضبط کردند، اگرچه دیپلمات‌های چینی پیش از ورود مأموران فدرال آمریکا ساختمان کنسولگری را ترک کرده بودند.

آمریکا روز چهارشنبه به مقام‌های چینی اعلام کرد که به دلیل «حفاظت از مالکیت اطلاعات معنوی آمریکا و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها»، باید کنسولگری چین در هیوستون تعطیل شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوریخواه و رئیس موقت کمیته امنیتی مجلس سنا در توئیتی کنسولگری چین در هیوستون را «کانون عملیات جاسوسی و سایبری گسترده و نفوذ حزب کمونیست چین در آمریکا» توصیف کرد.

وزارت خارجه چین در واکنش به این اقدام خواستار تعطیلی کنسولگری آمریکا در «چنگدو» واقع در جنوب چین شده است.

منبع : مهر 

برچسب ها: چین ، آمریکا ، کنسولگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار