کد خبر: ۸۸۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 26 July 2020

 

تابناک/مهندس محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در گفت‌‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به سوالی مبنی بر تدابیر وزارت بهداشت برای برگزاری مراسم مذهبی ماه محرم و نحوه فعالیت هیئت‌‌های مذهبی در این ایام گفت: اگر قرار بر برگزاری مراسم در این اماکن باشد، ما پروتکل‌‌های خود را تدوین کرده‌‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال که میزان رعایت پروتکل‌‌ها به چند درصد رسیده است، تصریح کرد: درصد رعایت پروتکل‌‌ها در بانک‌‌ها، موسسات و ادارات دولتی و رستوران‌‌ها به 70 تا 75 درصد رسیده است که رشد داشته‌‌ است؛ این میزان در ابتدا 22 درصد بود که سپس به 45 درصد و حالا به حدود 70 درصد رسیده است.

وی درباره اصنافی که کمترین میزان رعایت پروتکل‌‌ها را داشته‌‌اند، بیان کرد: پاساژها، نانوایی‌‌ها و سپس دفاتر ارائه خدمات کمترین میزان رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی را داشته‌‌اند؛ البته درصد رعایت پروتکل در این اصناف نسبت به قبل افزایش یافته است اما کماکان زیر 50 درصد است.

وی افزود: حمل و نقل شهری و بین‌‌شهری و خطوط انتقال هوایی نیز در زمینه رعایت پروتکل‌‌ها عملکرد خوبی ندارند.

فرهادی ادامه داد: در هفته گذشته بیش از 1700 واحد را پلمب کرده‌‌ایم که این اصناف متخلف، از بانک‌‌های دولتی تا قنادی‌‌ها، نانوایی‌‌ها، تالارهای پذیرایی، رستوران‌‌ها، سوپرمارکت‌‌ها، دفاتر کارگزاری بورس و دفاتر پیشخوان متفاوت بوده است.

وی در واکنش به خبر “اخذ آبونمان یکسان از مطب‌‌های خصوصی و بیمارستان‌‌ها بابت دفع زباله‌‌های این مراکز” تصریح کرد: اگر بحث بر سر مبلغ آن است، باید این موضوع از شهرداری پیگیری شود زیرا تعرفه این موضوع در شورای شهر به تصویب رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار