رئیس جهاد دانشگاهی ایلام:
رئیس جهاد دانشگاهی ایلام از افزایش 79 درصدی قراردادهای ذخیره خون بند ناف در 4 ماهه‌ی اول 1399 خبر داد و گفت: بیشترین میزان استقبال خانواده‌ها برای ذخیره سازی خون بندناف نوزادان خود، در تیرماه محقق شده است.
کد خبر: ۸۸۰۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 27 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدغلامرضا حسینی با بیان اینکه هر چه شناخت والدین از مزایای ذخیره خون بند ناف بالاتر می‌رود تمایل آنان به ذخیره خون بند ناف نوزادشان هم بیشتر می‌شود، اظهار کرد: سلول‌های بنیادی خون بندناف قابلیت درمان بیش از ۸۰ نوع بیماری خونی، فلج مغزی، اوتیسم و بیماری های ضعیف کننده سیستم ایمنی... را دارد و خانواده‌هایی که در آستانه تولد فرزند هستند می‌توانند با ذخیره خون بندناف فرزندشان در بانک خون بندناف فامیلی رویان، از این سرمایه برای سلامت خانواده خود در آینده استفاده کنند.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی ایلام با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که نگاه به خون بندناف به عنوان یک زباله بیولوژیکی اصلاح شود، گفت: این خون سرشار از سلول‌های بنیادی است که می‌تواند در درمان بیماری‌های صعب العلاج موثر باشد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان ایلام ادامه داد: بانک خون بند ناف رویان برای تسهیل روند ذخیره خون بند ناف در ایلام، کار خود را از سال 1386 شروع کرده تا کار والدین ایلامی برای ذخیره خون بند ناف نوزاد خود را تسهیل کند.

رئیس جهاد دانشگاهی ایلام تصریح کرد: متقاضیان برای ثبت نام و یا کسب اطلاعات بیشتر به سایت rsct.ir مراجعه و یا شماره تلفن‌های 08433363090 و 09301357637 تماس بگیرند./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار