مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام:
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: این شرکت با وجود مشکلات توانست به 100 درصد اهداف مصوب خود در سال گذشته در زمینه گازرسانی به نقاط شهری و روستایی دست پیدا کند.
کد خبر: ۸۸۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 28 July 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس شمس‌اللهی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی گاز ایران ، اظهار کرد: این شرکت با برنامه ریزی هایی که انجام داده، این روند را در سال جاری ادامه خواهد داد.

وی گفت: تاکنون 24 شهر از 26 شهر استان معادل 99 درصد جمعیت شهری و از 600 روستای دارای قابلیت گاز رسانی، 460 روستا معادل 93 درصد جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

شمس اللهی تصریح کرد: سال گذشته 82 روستا از نعمت گاز برخوردار شدند که در مقایسه با عملکرد 10 سال گذشته یعنی از تأسیس شرکت گاز استان ایلام تاکنون که طی آن در مجموع 99 روستا گازدار شدند، کار بی سابقه‌ای بوده است.

13200مشترک به گاز ایلام افزوده شد

وی با بیان اینکه سال گذشته 13 هزار و 200 مشترک به جمع مصرف کنندگان گاز خانگی در استان افزوده شده اند، گفت: از این تعداد، 7300 مشترک شهری و 5900 مشترک روستایی است که در هر دو مورد بیش از برنامه مصوب و افزایش 296 درصدی اهداف مصوب اشتراک پذیری بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: در حال حاضر 170 هزار مشترک گاز طبیعی در استان ایلام وجود دارد که طی سال های آتی با توسعه گازرسانی افزایش پیدا خواهد کرد.

شمس‌اللهی در خصوص نصب انشعاب و اجرای شبکه در سطح استان ایلام در سال گذشته، گفت: سال گذشته تعداد5500 انشعاب نصب شد که از این تعداد 1750 مورد شهری و 3750 مورد روستایی بوده، ضمن این که در این بازه زمانی 350 کیلومتر شبکه در سطح استان اجرا شد که از این میزان 94 کیلومتر شهری و 250 کیلومتر روستایی بوده که در تمام این خدمات فراتر از برنامه مصوب، بوده است.

رکورد گازدارشدن صنایع در ایلام

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به صنایع گازدار استان و بیان اینکه هیچ سالی به این تعداد صنایع در سطح استان گاز دار نشده است، گفت: سال گذشته همچنین 146 واحد صنعتی - تولیدی در راستای مصوبه شورای اقتصاد گازدار شدند که در مجموع، تعداد صنایع بهره مند از گاز به 793 واحد صنعتی رسید که کار بی سابقه ای در این زمینه صورت پذیرفته است.

شمس‌الهی ادامه داد: 15 هزار و 500 مترمکعب در ساعت جایگزینی گازطبیعی با سوخت های فسیلی برای 164 واحد صنعتی بوده که در کل سال معادل 90 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی برای تعداد صنایع مذکور بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام به میزان مصرف گاز استان در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 600 میلیون مترمکعب در استان گاز مصرف شد که از این میزان، 55 درصد در بخش صنایع، 30 درصد بخش های خانگی (شهری و روستایی)، 10 در صد حمل و نقل و 5 درصد نیز سایر موارد بوده است.

شمس اللهی به گازرسانی به جایگاه های CNG نیز اشاره کرد و افزود: تمامی 23 جایگاه CNG استان فعال هستند.

نشت یابی 4000 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه

وی در ادامه به عملکرد شرکت گاز استان ایلام در بخش نشت یابی اشاره کرد و گفت: در سال 98 در مجموع 4000 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه و 107 هزار انشعاب گاز (علمک) در استان ایلام مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفت.

شمس اللهی افزود: نشت یابی 142 کیلومتر خط تغذیه،1500 کیلومتر شبکه شهری، 2300 کیلومتر شبکه روستایی توسط کارکنان واحد نشت یابی و از طریق دستگاه های نشت یاب در یکسال گذشته و با ضریب ایمنی بالا انجام شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر نشت یابی خطوط و شبکه تمامی انشعابات شهری و روستایی، در این مدت 204 ایستگاه TBS موجود در سطح استان نیز بصورت کامل مورد بازرسی و نشت یابی قرار گرفت.

اجرای 13500 نفر ساعت آموزش برای کارکنان

مدیر عامل شرکت گاز استان ایلام در ادامه سخنان خود به بخش آموزش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 13500 نفر ساعت آموزش برای ارتقای علمی و عملی تمامی کارکنان اجرا شد که در این زمینه به یک شاخص موفق دست پیدا کردیم که بالاتر از میانگین کشوری بود و امیدواریم که سال 99 این روند را هرچه بهتر ادامه دهیم.

از مانیتورینگ ایستگاه‌ها تا حذف قبوظ کاغذی و قرائت آنلاین

شمس‌اللهی به موضوع مانیتورینگ ایستگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: 204 ایستگاه در سطح استان وجود دارد که از این تعداد، 8 ایستگاه طرح مانیتورینگ بر روی آن ها انجام شده و امیدواریم که طی سال جاری تعداد بیشتری از ایستگاه ها را از این مهم بهره مند سازیم.

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که در استان ایلام از سوی شرکت گاز استان صورت گرفت، حذف قبوض کاغذی به عنوان یکی از نخستین شرکت‌های گاز استانی بود.

شمس اللهی با بیان این که تا کنون 99 درصد از هم استانی های عزیز در این طرح شرکت کردند، افزود: این طرح توانسته در کاهش هزینه ها، ایاب و ذهاب و مراجعه مشترکین به ادارات گاز و تخریب محیط زیست نیز اثرگذار باشد، ضمن این که در مرحله بعدی، ارسال آنلاین قرائت کنتور را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: افزایش تاب آوری شبکه گاز در شرایط بحرانی مانند وقوع سیل و زلزله و رضایت مندی بالای مشترکین از عملکرد شرکت، از دیگر اقدامات ویژه ای بود که صورت پذیرفت./ح

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار